ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم تبعيد چهار درويش گنابادی اجرا شد

این چهار درویش گنابادی در رابطه با رویدادهای شهرستان کوار محاکمه شده‌اند اما پس از گذشت چهار سال، هنوز به شکايت آنان عليه عاملان اين درگيری رسيدگی نشده است.

دادستانی شهرستان کوار در استان فارس احکام تبعيد چهار نفر از درويشان گنابادی این شهرستان را به اجرا گذاشت.

به گزارش سایت مجذوبان نور، دادستانی کوار ظهر روز یکشنبه ۱۶ فروردین‌ماه، حکم تبعيد مادام العمر محمدعلی شمشيرزن به بندرعباس، محمدعلی صادقی برای هفت سال به مراغه، ابراهيم بهرامی برای هفت سال به سردشت و محسن اسماعيلی برای هفت سال به دزفول را به اجرا گذاشت.

حکم این چهار درویش امروز، دوشنبه ۱۷ فروردین‌ماه، با معرفی‌شان به دادگاه انقلاب شيراز اجرا می‌شود.

محمدعلی شمشيرزن، محمدعلی صادقی، ابراهيم بهرامی و محسن اسماعيلی در رابطه با درگیری‌های شهرستان کوار در تابستان سال ۱۳۹۰ محکوم شده‌اند.

در شهریورماه سال ۹۰، نیروهای لباس شخصی و امنیتی به تحريک عده‌ای از طلاب به درویشان گنابادی این شهرستان حمله کردند که در جریان آن یک درویش کشته شد.

پس از این حملات، فشار بر درویشان این منطقه در استان فارس افزایش یافت و در شش ماهه‌ دوم سال ۱۳۹۰ و شش ماهه‌ اول سال ۱۳۹۱، بیش از ۱۰۰ تن از درویشان شهرستان کوار بازداشت، ضرب‌وشتم و محاکمه شدند. آن‌ها به زندان و تبعید و شلاق محکوم شدند.

چند سالی است که درویشان گنابادی از سوی جمهوری اسلامی «تحت فشار و محدودیت» قرار دارند و تعداد زیادی از آن‌ها نیز به حبس محکوم شده‌اند.

راهپیمایی حزب‌الله علیه درویشان گنابادی، ۱۱ شهریور ۹۰، شهرستان کوار

نور علی تابنده، قطب درویشان نعمت‌اللهی گنابادی است که طرفدارانش از او به نام «مجذوب‌علی شاه» یاد می‌کنند. او در سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حج و زیارت و دادگستری مشغول به کار بوده است.

رسانه‌های ایران چند سالی است که بنا به دستور شورای عالی امنیت ملی این کشور از پوشش دادن اخبار درویشان گنابادی منع شده‌اند.

با این حال مهدی کروبی از رهبران جنبش موسوم به سبز که هم‌اکنون در حبس خانگی است و آیت‌الله حسین‌علی منتظری از مراجع تقلید که سال ٨٨ درگذشت، بارها از تخریب حسینیه‌های درویشان و «آزار و اذیت» آن‌ها انتقاد کردند.

پیشینه درویشان گنابادی به شاه نعمت‌الله ولی، عارف قرن نهم هجری قمری بر می‌گردد که آرامگاهش در شهر ماهان در نزدیکی کرمان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    مسخره تر از این فرقه درویشی ، فرقه ای نیست .