ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله جنگنده‌های شکاری کنیا به الشباب

چهار روز پس از حمله تروریستی الشباب به دانشگاهی در کنیا، نیروی هوایی این کشور، مقر تروریست‌های اسلامگرای الشباب در مرز کنیا با سومالی را بمباران کرد.

چهار روز پس از حمله تروریستی شبه‌نظامیان الشباب به دانشگاهی در کنیا، جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی این کشور، مقر تروریست‌های اسلامگرای الشباب در مرز کنیا با سومالی را بمباران کردند.

دیوید اوبنیو، سخنگوی نیروهای دفاعی کنیا به خبرگزاری فرانسه گفته است که در این حمله دو پایگاه الشباب در نوار مرزی کنیا با سومالی منهدم شده است. از تعداد کشته‌شدگان در این حمله اطلاعی در دست نیست.

پنجشنبه هفته گذشته شبه‌نظامیان الشباب به دانشگاه گاریسا در کنیا حمله کردند و بیش از ۱۵۰ دانشجو را به قتل رساندند. یگان‌های ویژه هفت ساعت منتظر دستور وزارت کشور برای آغاز عملیات نجات بوده‌اند. پسر یکی از مقامات محلی دولت کنیا نیز در میان مهاجمان بوده است.

اوهورو کنیاتا، رییس جمهوری کنیا پس از قتل عام دانشجویان، تروریست‌های الشباب را به عملیات تلافی‌جویانه تهدید کرده بود.

تدابیر امنیتی شدیدی در کنیا وضع شده و پلیس رفت و آمد مردم و اتومبیل‌ها را زیر نظر گرفته است. پلیس به ویژه از مسیحیان کنیا و کلیساهای آنان مراقبت می‌کند.

چهار مهاجم مسلح ابتدا به سوی دانشجویان دانشگاه گاریسا آتش گشودند و سپس چند دانشجو را به گروگان گرفتند. آن‌ها دانشجویان مسلمان را از دانشجویان مسیحی جدا کردند و سپس دانشجویان مسیحی را قتل عام کردند.

منابع خبری در کنیا به نقل از اشخاصی که این قتل عام را دیده‌اند، گزارش داده‌اند که چهار مهاجم الشباب به آرامی و با «لذت آشکار» دانشجویان مسیحی را به قتل می‌رساندند.

نیروهای امنیتی کنیا به این قتل عام پس از ۱۵ ساعت کشتار پایان دادند.

هدف گروه اسلام‌گرای الشباب از کشتار دانشجویان دانشگاه گاریسا این بود که ارتش کنیا را به عقب‌نشینی از سومالی وادارد.

از سال ۲۰۱۳ تاکنون، الشباب هرچند گاه یک بار برای انتقام‌جویی از نظامیان کنیا عملیات تروریستی در این کشور انجام می‌دهد.

ارتش کنیا چهار سال پیش الشباب را از موگادیشو، پایتخت سومالی بیرون راند. شبه‌نظامیان الشباب سپس در روستاها مستقر شدند و شمال کنیا را هدف عملیات تروریستی قرار دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.