ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه یوتیوب و توئیتر را مسدود کرد

صدور این حکم به دلیل انتشار ویدئوها و تصاویری از گروگان‌گیری روز ۱۲فروردین است که در دادگاه مرکزی استانبول رخ داد و منجر به کشته شدن یک دادستان شد.

توئیتر و یوتیوب در ترکیه با حکم دادگاه و به درخواست مقامات دولتی ترکیه مسدود شدند.  صدور این حکم به دلیل انتشار ویدئوها و تصاویری از گروگان‌گیری روز ۳۱ مارس / ۱۲ فروردین است که در دادگاه مرکزی استانبول رخ داد و منجر به کشته شدن یک دادستان شد.

دولت ترکیه به شبکه‌های اجتماعی دستور داده بود که فیلم‌ها و تصاویر منتشره شده از این گروگان‌گیری را حذف کنند، به دلیل اینکه این تصاویر حذف نشدند، ترکیه شبکه‌های اجتماعی را مسدود کرد.

هفته گذشته دو مرد مسلح به دادگاه مرکزی استانبول حمله کردند و یکی از دادستان‌های این دادگاه را گروگان گرفتند. دادستان پس از یورش پلیس به دادگاه و در درگیری کماندوها با گروگان‌گیرها کشته شد.

به گزارش «ترکیش ویکلی» این دو مرد مسلح از اعضای یک گروه مارکسیست لنینیست در ترکیه‌اند که در اعتراض به روند دادرسی پرونده ضرب و شتم برکین الوان، محمت سلیم کیراز دادستان دادگاه مرکزی را گروگان گرفتند. برکین الوان، ۱۵ ساله بود که در جریان تظاهرات‌های سال ۲۰۱۳ پارک گزی به دلیل حمله نیروهای ضد شورش به شدت مجروح شد.

مقامات ترکیه به کلیه رسانه‌های این کشور دستور دادند که تصاویر این حادثه را منتشر نکنند. مشخص نیست که انتشار این تصاویر، نقض کدام قانون ترکیه است. ابراهیم کالین، سخنگوی دولت رجب طیب اردوغان گفته است که حکم دادگاه بنا به درخواست یکی از همکاران گروگان کشته‌شده صادر شده که بر این باور است این تصاویر تبلیغ تروریسم است.

با این حال خبرگزاری رویترز به نقل از توئیتر گزارش داده است که این شبکه اجتماعی درخواست ترکیه برای حذف تصاویر گروگان‌گیری را قبول کرده و به‌زودی وب‌سایت توییر مجدد در ترکیه قابل دسترس خواهد بود.

فیس‌بوک هم با اینکه از دولت ترکیه خواسته است که تجدید نظر کند، تصاویر مورد نظر دولت ترکیه را از صفحات فیس‌بوک پاک کرده است. به همین دلیل فیس‌بوک در ترکیه اکنون مسدود نیست.

پس از جنبش گزی و اعتراضات خیابانی سال ۲۰۱۳، دولت رجب طیب اردوغان بار‌ها سعی کرده است که آزادی‌های مدنی شهروندان ترکیه را در شبکه‌های اجتماعی به صورت قانونی و غیر قانونی محدود کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 94

    […] ترکیه یوتیوب و توئیتر را مسدود کرد […]

  • رها

    مردم ترکیه خسته از آزادی های فردی و اجتماعی ! به دنبال کسانی مثل اردوغان هستند . من در ترکیه زندکی میکنم و شاهد اطهارات عجیب برخی از مردم هستم که خواهان محدود کردن ازادی ها مثل آزدای در نوع پوشش و اعمال محکم تر مذهب و شریعت هستند. مسدود کردن این سایت ها هم چون قبلا که روی داده هیچ موردی ندارد مثل ایران که هر کاری شدنی است و ملت یا بی اهمیت از کناررشرد می شوند و یا کاری نمی کنند و یا شاید نمی توانند...

  • دهوند

    مسدود کرد ؟!