ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشت مرزبان در جنوب شرق ايران کشته شدند

افراد مسلح روز دوشنبه از خاک پاکستان وارد سيستان و بلوچستان شده و هشت مرزبان ايرانی را در اين استان کشتند.

تنها ساعاتی پس از اينکه سپاه پاسداران ايران اعلام کرد سه تن را که به گفته اين نهاد نظامی عضو «يک تيم تروريستی» و از «اشرار مسلح» بوده‌اند، در سيستان و بلوچستان کشته، هشت مرزبان جمهوری اسلامی به دست افراد مسلح کشته شدند.

احمد علی محبتی، فرماندار چابهار شامگاه دوشنبه ۱۷ فروردين به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت که هشت مأمور مرزبانی سيستان و بلوچستان در منطقه مرزی ميل ۲۳۹ در جنوب شرقی ايران در کمين «اشرار مسلح» قرار گرفتند و کشته شدند.

چهار تن از کشته‌شدگان نيروهای کادری و چهار تن نيز سرباز بوده‌اند.

به گفته فرماندار چابهار اين مرزبانان در منطقه «نگور» حدفاصل باهوکلات و پيشين نزديکی مرز پاکستان و ايران کشته شده‌اند.

نِگور يکی از شهرهای کوچک استان سيستان و بلوچستان ايران در منطقه چابهار است.

محبتی گفته در اين حمله «تروريستی» شماری از مهاجمان نيز کشته و زخمی شده‌اند.

علی‌اصغر ميرشکاری، معاون امنيتی انتظامی استاندار سيستان و بلوچستان نيز به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) گفته که «تروريست‌های مسلح» از خاک پاکستان وارد سيستان و بلوچستان شده‌اند و اين هشت مرزبان را کشته‌اند.

ساعاتی پيش از اين حمله، محمد خاکپور، فرمانده نيروی زمينی سپاه پاسداران ايران گفته بود که با اقدامات اطلاعاتی، وجود يک «تيم تروريستی وابسته به سرويس‌های جاسوسی بيگانه» در ارتفاعات شهرستان «قصر قند» سيستان و بلوچستان شناسايی شد که صبح دوشنبه در عمليات قرارگاه قدس نيروی زمينی سپاه سه تن از آن‌ها کشته و شماری ديگر زخمی و دستگير شدند.

به گفته او «در اين عمليات خسارات سنگين به تروريست‌ها وارد شد و از آن‌ها مقادير زيادی سلاح و مهمات و تجهيزات ارتباطی و الکترونيکی از جمله ۲۰۰ کيلوگرم موارد منفجره، فيتيله‌های انفجاری، مهمات کلاشينکف و تيربار، چاشنی‌های مکانيکی و کيت‌های الکترونيکی کشف و ضبط گرديد.»

هنوز روشن نيست که عمليات مسلحانه عصر روز دوشنبه عليه مرزبان جمهوری اسلامی و کشته‌شدن هشت تن از آنان آيا به تلافی عمليات سپاه در قصرقند بوده يا نه.

تاکنون هيچ گروهی مسئوليت حمله به مرزبان در سيستان و بلوچستان را بر عهده نگرفته است.

بهمن سال ۱۳۹۲ نيز پنج مرزبان به نام‌های رامين حضرتی، سجاد زاهانی، جمشيد دانايی‌فر، محمد نظامی و جمشيد تيموری توسط جيش‌العدل در منطقه مرزی جکيگور استان سيستان و بلوچستان ربوده شدند که چهار تن از آنان با رايزنی رهبران اهل سنت آزاد شدند اما جمشيد دانايی‌فر کشته شد که جسدش اوايل فروردين امسال به ايران منتقل گردید.

جيش‌العدل از جمله گروه‌هايی است که می‌گويد برای دفاع از حقوق بلوچ‌ها مبارزه می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.