ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشف گورهای دسته‌جمعی: کشتار تکان‌دهنده در تکريت

تا این لحظه ۱۲ گور دسته‌جمعی در تکريت يافت شده، سربازان هنگام پيدا شدن نخستین اجساد برای ادای احترام شليک هوايی کردند. مردم تکریت درحال پخش سرود ملی عراق گريه می‌کنند.

تيم‌های پزشکی قانونی عراق عمليات حفاری گورهای دسته‌جمعی را در شهر تازه آزاد شده تکريت آغاز کرده‌اند. تا این لحظه ۱۲ گور دسته‌جمعی در تکريت کشف شده است.

در جنازه‌های کشف‌شده از این گورهای دسته‌جمعی، سربازان کشته‌شده هنوز پوتين‌های نظامی خود را به پا دارند

سخنگوی دولت عراق روز سه‌شنبه ۷ آوريل / ۱۸ فروردين گفت اين جست‌وجوها برای يافتن اجساد بيش از ۱۷۰۰ سرباز عراقی است که در سال گذشته توسط گروه دولت اسلامی (داعش) در تکريت کشته شده‌اند.

به گزارش سی‌ان‌ان، تنها در يکی از گورهای حفاری شده ۹ جسد يافت شد. سربازان هنگام پيداشدن اولين اجساد برای ادای احترام شليک هوايی کردند.

تکریت در سوگ و سکوت

مردم عزادار در تکريت گرد هم آمده‌اند تا برای قربانيان دعا بخوانند. منابع خبری از تکریت گزارش می‌دهند که مردم این شهر در حال پخش سرود ملی عراق گريه می‌کنند.

دولت عراق در حال انجام آزمايش دی‌ان‌ان است. به گفته دولت عراق اين آزمايش تا به حال بر روی ۸۵ درصد از خانواده‌های قربانيان صورت گرفته است.

تلويزيون دولتی عراق تصاويری از حفاری‌های انجام شده به کمک بولدوزرها و خانواده‌های قربانيان و تيم پزشکی قانونی را پخش کرد. اجساد يافت شده با برچسب‌های زرد مشخص شدند.

در جنازه‌های کشف‌شده از این گورهای دسته‌جمعی، سربازان کشته‌شده هنوز پوتين‌های نظامی خود را به پا دارند. تعداد زيادی از اجساد نيز تجزيه شده‌اند.

بسياری از سربازان کشته‌شده، پوتين‌های نظامی خود را هنوز به پا دارند

بسياری از اين سربازان در قتل‌عام اردوگاه «اسپايکر» درخلال تصرف تکريت به دست داعش کشته شده‌اند.

به گزارش ديده‌بان حقوق‌بشر تنها در يک مورد جنگجويان داعش بيش از ۸۰۰ تن از سربازهای در حال فرار از تکريت را به صورت کاملاً شتابزده اعدام کرده‌اند.

بسياری يورش ماه ژوئن سال گذشته داعش به موصل و تکريت را بزرگترين بحران اين کشور می‌دانند. شبه نظاميان داعش سربازان، شیعیان و اقليت‌های مذهبی مثل مسيحيان و ايزدی‌ها را مورد هدف خود قرار دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ali

    سربازان شیعه! یادتون رفته ینی؟!