ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی ۴۰۰ کارگر مقابل استانداری زنجان

کارگران کارخانه روغن نباتی «جهان» می‌گویند در اثر سوءمدیریت محل کار آن‌ها از رونق افتاده و در خطر بیکاری قرار گرفته‌اند. آن‌ها همچنین به تصمیمات فراقانونی هیأت مدیره نیز معترض‌اند.

۴۰۰ کارگر کارخانه روغن نباتی «جهان» در اعتراض به کارها و تصمیمات غیرقانونی هیأت مدیره ابتدا در مقابل کارخانه‌شان تجمع کردند و وقتی که به نتیجه نرسیدند، از صبح سه‌شنبه ۱۸ فروردین مقابل استانداری زنجان رفته‌اند و در این محل به تجمع اعتراضی‌شان ادامه می‌دهند.

تجمع گروهی از کارگران مقابل کارخانه روغن نباتی «جهان» در زنجان

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، ۴۰۰ کارگر کارخانه روغن نباتی «جهان» از صبح امروز مقابل استانداری زنجان تجمع کرده‌اند. آن‌ها به تصمیمات و کارهای غیرقانونی هیأت مدیره معترض‌اند: عدم پرداخت اضافه‌کار، رعایت نکردن قانون کار، نپرداختن حق شیفت، عدم تحویل رونوشت قرارداد بین کارگر و کارفرما، تهدید کارگران از سوی کارفرما، کاهش میزان تولید و سرانجام عقد قراردادهای یک ماهه.

کارگران حاضر در این تجمع اعلام کرده‌اند که به علت سختگیری بیش از اندازه مدیران کارخانه، طی دو سال گذشته ۱۸۳ نفر اخراج شده‌اند و میزان تولید ماهانه این واحد صنعتی از ۴۳۰ تن در سال ۹۲ به ۵۰ تن کاهش پیدا کرده است.

کارگران معترض می‌گویند اداره کل تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی برای بررسی مشکلات به کارخانه اعزام شده و در گزارش‌اش به سوءمدیریت و تصمیمات فراقانونی هیأت مدیره کارخانه روغن نباتی «جهان» اشاره کرده است اما مسئولان تاکنون واکنشی نشان نداده‌اند و برای تأمین حقوق کارگران تلاشی نکرده‌اند.

واحد صنعتی روغن نباتی «جهان» از دوشنبه هفته گذشته به دلیل اعتراض کارگران تعطیل شده است.

روغن نباتی جهان در سال ۱۳۳۴ توسط برادران غضنفر تأسیس شد، اما پس از انقلاب، در سال ۱۳۶۴ بنیاد مستضعفان این واحد صنعتی را که از کارآمدترین واحدهای صنعتی ایران بود مصادره کرد. از آن زمان تاکنون این واحد صنعتی گسترش یافته و دست به دست شده است. در سال ۱۳۹۲ هلدینگ «کف و داروگر» این کارخانه را خرید و هیأت مدیره تازه‌ای را منصوب کرد.

کارگران معترض می‌گویند هر ماه برای دریافت حقوقشان می‌بایست تجمع کنند. آن‌ها همچنین به بی‌تصمیمی هیأت مدیره که بقای محل کار آن‌ها را به خطر انداخته نیز معترض‌اند.

بیش از ۸۰ درصد کارخانه‌های ایران به دولت وابسته‌اند یا در تملک دولت قرار دارند و بیش از ۶۰ درصد کارگران از حداقل دستمزد برخوردارند.

پس از جلسه‌های پشت سر هم و بی‌نتیجه بین نمایندگان کارفرمایان، کارگران و وزارت کار شامگاه ۲۵ اسفند، مبلغ ۷۱۲ هزار تومان به عنوان حداقل حقوق در سال ۹۴ تصویب شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.