ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تسریع کمک‌های نظامی و جاسوسی آمریکا به عربستان برای مقابله با حوثی‌ها

در حالی که پاکستان می‌گوید عجله‌ای برای ارسال سلاح و حضور نظامی در یمن ندارد، آمریکا گفته مرکزی برای هماهنگی در عربستان ایجاد کرده و سلاح‌های بیشتری به ائتلاف عربی خواهد داد.

ایالات متحده کمک‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی خود را به نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه شیعیان حوثی در یمن سرعت می‌بخشد. با این حال پاکستان که از ائتلاف عربی علیه حوثی‌ها حمایت کرده می‌گوید عجله‌ای برای مشارکت در حملات نظامی و ارسال تجهیزات نظامی ندارد. پاکستان خواهان مشارکت ایران در مذاکرات در مورد آینده یمن است. در همین حال رهبر ایران خواستار توقف حملات و دخالت خارجی در یمن شده و می‌گوید مردم این کشور باید برای آینده خود تصمیم بگیرند.

آنتونی بلینکن، معاون وزارت امور خارجه آمریکا که به ریاض در عربستان سعودی سفر کرده است اعلام کرد این کشور یک مرکز هماهنگی در عربستان سعودی ایجاد کرده و هم اکنون در حال شتاب بخشیدن به روند ارسال تسلیحات برای ائتلاف ضد حوثی‌هاست. او گفت پیام نیرومند عربستان به حوثی‌ها و حامیانشان این است که آن‌‌ها قادر نیستند با زور بر یمن تسلط یابند.

به گفته بلینکن، آمریکا تبادل اطلاعاتی و ارسال اطلاعات جاسوسی به ائتلاف تحت رهبری عربستان را نیز شدت خواهد بخشید.

در همین حال نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرده است ایران نیز باید در مذاکرات بر سر آینده یمن حضور داشته باشد. شریف روز سه‌شنبه ۷ آوریل / ۱۸ فروردین گفت برای حضور نظامی پاکستان در یمن عجله‌ای در کار نیست و کشورهای مسلمان، به‌گفته او، می‌توانند به‌زودی در مذاکره بر سر یمن با یکدیگر به توافق برسند. او از ایران خواست وارد مذاکرات شود و درستی سیاست‌های خود در یمن را بیازماید.

عربستان سعودی از پاکستان خواسته بود هواپیما و کشتی نظامی و همچنین سرباز در اختیار نیروهای ائتلاف علیه حوثی‌ها بگذارد. پارلمان پاکستان باید در مورد این درخواست تصمیم‌گیری کند.

ائتلافی از کشورهای عرب منطقه به رهبری پادشاهی عربستان سعودی در حال بمباران مواضع حوثی‌ها در یمن است. عربستان می‌گوید تهاجم به یمن را تا زمان تسلیم حوثی‌ها و بازگشت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن، به قدرت ادامه خواهد داد. با قدرت گرفتن شبه‌نظامیان حوثی، هادی به عربستان گریخت و آن‌جا پناه گرفت.

کشورهای عربی ایران را به حمایت تسلیحاتی از حوثی‌ها و دخالت در یمن متهم می‌کنند اما ایران این اتهام را تکذیب کرده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، که روز سه‌شنبه ۱۸ فروردین در تهران میزبان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بود، گفت موضع جمهوری اسلامی در مورد یمن، مخالفت با دخالت خارجی است. او راه حل بحران یمن را توقف حملات و دخالت خارجی دانست و گفت این یمنی‌ها هستند که باید برای آینده کشورشان تصمیم‌گیری کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.