ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران «فولاد‌سازان فرآیند» مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کردند

کارگران حاضر در این تجمع گفته‌اند که به دنبال «اخراج توهین‌آمیز»شان در روز ۲۵ فروردین ماه سال ۹۳، در طول یک سال گذشته بدون حقوق و بلا‌تکلیف بوده‌اند.

جمعی از کارگران کارخانه «فولاد‌سازان فرآیند»، از ملارد به تهران آمدند و در مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کردند. با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، اعتراض‌ها و تجمعات کارگری در ایران از سر گرفته شده است.

کارگران کارخانه فولادسازان فرآیند اما در اعتراض به بلا‌تکلیفی شغلی، صبح روز چهارشنبه ۱۹ فروردین ماه، در مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کردند.

کارگران حاضر در این تجمع گفته‌اند که به دنبال «اخراج توهین‌آمیز»شان در روز ۲۵ فروردین ماه سال ۹۳، در طول یک سال گذشته بدون حقوق و بلا‌تکلیف بوده‌اند. این در حالی است که آن‌ها به اداره کار شکایت برده‌اند و حکم بازگشت به کار گرفته‌اند. این بلاتکلیفی و دریافت نکردن حقوق در یک سال گذشته حالا این کارگران را به تهران کشانده است تا خواستار رسیدگی وزارت کار به مطالبات‌شان شوند.

یکی از کارگران معترض به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است: «بعد از تحمل یک‌سال بی‌پولی در نتیجه اخراج اجباری، هنوز مقرری بیمه بیکاری ما به دلیل معوقات بیمه‌ای کارفرما به تأمین اجتماعی برقرار نشده است.»

این درحالی است که به گفته کارگران، این واحد تولیدکننده انواع تجهیزات پالایشگاهی، با استخدام نیروهای جدید فعالیت تولیدی خود را از سر گرفته و وضعیت خوبی دارد.

کارگر معترض کارخانه فولاد‌سازان فرآیند گفته است که «کارفرما برای رهایی از مشکلات کارگران رسمی کارخانه و پرداخت نکردن مطالبات معوقه‌شان، روز ۲۵ فروردین ماه سال ۹۳، درهای کارخانه را به روی کارگران رسمی و قرار‌دادی بسته است.»

همزمان با پرداخت نشدن حقوق‌ کارگران، حق بیمه آن‌ها هم به تأمین اجتماعی پرداخت نشده است و دفترچه‌ خدمات درمانی کارگران و خانواده‌هایشان دیگر اعتبار ندارد.

بر اساس گفته کارگران حاضر در این تجمع، کارفرما به هیچ یک از دستورات مقام‌های دولتی برای روشن شدن وضعیت آنان توجهی ندارد و کارگران اخراجی را بلاتکلیف نگه داشته است.

به دنبال تجمع امروز کارگران فولادساران فرآیند در مقابل وزارت کار، مسئولان از آنان خواسته‌اند تا برای بررسی بیشتر این موضوع، حکم‌های صادر شده توسط اداره کار و دیگر مراجع قضایی را تا روز شنبه، ۲۲ فروردین ماه به این وزارتخانه تحویل دهند.

در حالی که کمتر از سه هفته از آغاز سال ۱۳۹۴ خورشیدی می‌گذرد چندین اعتراض کارگری در ایران گزارش شده است.

صبح روز سه‌شنبه، ۱۸ فروردین ماه، ۴۰۰ کارگر کارخانه روغن نباتی «جهان» در مقابل کارخانه‌شان تجمع کردند و وقتی که اعتراض‌های آن‌ها به نتیجه نرسید، مقابل استانداری زنجان رفتند و در آنجا به تجمع اعتراضی‌شان ادامه دادند.

۵۰۰ کارگر پتروشیمی تبریز نیز ششم فروردین ماه و به دنبال تحصنی چهار روزه، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کارگران معترض در تجمع خود خواهان استخدام رسمی شده بودند و گفته بودند که دیگر حاضر نیستند با قراردادهای موقت و حقوق‌هایی بین یک سوم تا یک چهارم حقوق کارگران رسمی کار کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.