ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش ۲۱۶ زندانی ايزدی را پس از هشت ماه آزاد کرد

یک فرمانده پيشمرگه‌های کرد در شهر کرکوک گفته بسياری از این زندانيان را افراد مسن و کودکانی تشکیل می‌دهند که از لحاظ سلامتی در شرايط بدی هستند.

مقامات امنيتی کردستان عراق می‌گويند گروه دولت اسلامی ۲۱۶ زندانی ايزدی را پس از هشت ماه اسارت آزاد کرده است. اين زندانيان بيشتر شامل افراد مسن و کودکان می‌شوند.

دولت اسلامی ۲۱۶ زندانی ايزدی را پس از هشت ماه اسارت آزاد کرده است

ژنرال هيوا عبدالله، فرمانده پيشمرگه‌های کرد در شهر کرکوک گفت بسياری از زندانيان که در روز چهارشنبه ۸ آوريل / ۱۹ فروردين آزاد شده‌اند، از لحاظ سلامتی در شرايط بدی هستند و نشانه‌های ضعف فراوانی در آن‌ها ديده می‌شود.

او افزود حدود ۴۰ کودک در ميان آزادشدگان هستند که به‌منظور درمان و مراقبت به اربيل، پايتخت منطقه خودمختار کردستان عراق منتقل شده‌اند.

این زندانیان از نواحی اطراف سنجار در شمال کشور ربوده شده بودند و هيچ دليلی برای آزادی آن‌ها ارائه نشده است.

بيش از ۸۰ هزار تن از اقليت مذهبی ايزدی در ماه اوت ۲۰۱۴، پس از تصرف منطقه سنجار در شمال عراق به دست داعش، يا از آن منطقه گريختند، يا به اسارت داعش درآمدند.

پيشروی‌های داعش در شمال عراق که از ماه ژوئن ۲۰۱۴ آغاز شد، موجب تصرف بخش‌های بزرگی از مناطق ايزدی‌نشين عراق شد. سازمان ملل شبه‌نظاميان جهادی داعش را به سبب قتل، آدم‌ربايی، اسارت و تجاوز، متهم به «تلاش برای ارتکاب به نسل‌کشی» ايزدی‌‌ها محکوم کرده است.

ايزدی‌ها از نظر تروريست‌های گروه «دولت اسلامی» (داعش) کافر و مرتد به‌شمار می‌روند.

پيروان آيين ايزدی در عراق، سوريه، ترکيه و ايران پراکنده‌اند. آن‌ها کرد هستند و بيشتر در حوالی موصل و در نزديکی ارتفاعات سنجار سکونت دارند. بسياری از آن‌ها به دلیل پيگرد‌های مستمر به کشورهای خارجی گريخته‌اند. شمار آن‌ها بين ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.