ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نيروهای امنيتی شماری از شهروندان خوزستانی را بازداشت کردند

نيروهای امنيتی در خوزستان بيش از ۱۰ شهروند را در شهرهای اين استان عرب‌نشين ايران بازداشت کرده‌اند. جمهوری اسلامی هر سال حول سالگرد اعتراضات ۱۳۸۴ خوزستان سختگیری بیشتری می‌کند.

نيروهای امنيتی شماری از شهروندان را در شهرهای اهواز و حميديه استان خوزستان بازداشت کرده‌اند. دليل بازداشت اين افراد مشخص نيست.

جمهوری اسلامی هر سال در آستانه سالگرد اعتراضات فروردین ۱۳۸۴ در شهرهای خوزستان سختگیری‌های بیشتری می‌کند

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران شامگاه جمعه ۲۱ فروردين گزارش داد که «حاتم عبيات، مسلم خسرجی، احمد مرمضی، سالم عطشانی، هادی مروانی، مالک شاخی، محمود سواری، باسم بترانی، مصطفی حيدری و رياض فارس» از جمله بازداشت‌شدگان هستند.

بر پايه اين گزارش، نيروهای امنيتی همچنين با مراجعه به محل کار يک شاعر اهوازی به نام «احمد سبهان حزباوی» در قلعه کنعان، او را بازداشت و به «مکان نامعلومی» منتقل کرده‌اند.

احمد حزباوی پس از آن بازداشت شده که در یک مراسم شعرخوانی در اهواز با سرودن شعری از حمله نظامی عربستان سعودی به حوثی‌ها در یمن حمایت کرده بود. جمهوری اسلامی مخالف حمله به یمن و از جمله حامیان حوثی‌ها است.

هنوز از دلايل، اتهامات و محل نگهداری بازداشت‌شدگان و اينکه اين بازداشت‌ها به ناآرامی‌های اخير در خوزستان ارتباطی دارد يا خير، اطلاعی در دست نيست.

اواخر اسفند سال گذشته خورشيدی و پس از بازی فولاد خوزستان و الهلال عربستان در چارچوب ليگ قهرمانان آسيا در اهواز بين شهروندان اهوازی و نيروی انتظامی درگيری رخ داد که منجر به بازداشت ده‌ها نفر شد.

فعالان حقوق بشر می‌گویند جمهوری اسلامی هر سال در آستانه سالگرد اعتراضات فروردین ۱۳۸۴ در شهرهای خوزستان، شماری از فعالان سیاسی و فرهنگی را بازداشت می‌کنند.

شهروندان خوزستانی در اواخر فروردین ۱۳۸۴ در اعتراض به آنچه اجرای «طرح‌های امنیتی برای تغییر بافت جمعیتی مردم عرب» نامیده شده، دست به اعتراض گسترده‌ای زدند که سه هفته ادامه پیدا کرد و ده‌ها تن از معترضان نیز کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    جناب کلو : فعلآ که همه جای ایران آماده خیزش و شورشهای اجتماعی بر ضد رژیم فاسد و پوسیده نظام جنایتکار است و چه در خوزستان و چه در جاهای دیگر مردم فقط منتظر یک جرقه اند تا به خیابانها بریزند . آلودگی هوا ، بحران شدید آب آشامیدنی سالم ، فقر و بیکاری ، گرمای طاقت فرسا و غیره از استانی برمیخیزد که به نظر شما زرخیز است ؟ سیاست کثیف نظام پوسیده این است که به هیچوجه به استانهای مرزی رسیدگی نکنند و بگذارند همچنان در فقر و فلاکت بمانند .

  • کلو

    به عنوان یک شهروند اهوازی غیرعرب زبان باید به این نکته اشاره کنم اشخاصیکه به عنوان فعال حقوق اعراب و یا فعالین جامعه مدنی در استان خوزستان مشغول به فعالیت هستند به جز عده ی قلیلی از انان مابقی تنها سودای ناامنی اجتماعی دارند و تنها هدفشان دمیدن در سرنای جدایی طلبی و حمایت از اقدامات سیاسی کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه دولت عربستان سعودی میباشد، از هم میهنان عزیز عرب زبانم که سالها به عنوان مرزداران غیور خاک ایران زمین در برابر تهاجم و تحریک دشمنان خارجی به ویژه مقابله با متجاوزان دولت بعثی عراق همواره جانفشانی ها کرده اند خواهش دارم که اسیر پروپاگاندای برخی از کشورهای همجوار با اهداف مشخص سیاسی نشوند و علی رغم تمامی محدودیتها و تبعیضهای اجتماعی که در حق ایشان و سایر اقوام ساکن در خوزستان روا داشته میشود تنها به اعتلای استان زرخیزمان یعنی خوزستان عزیز بیاندیشند... به امید فردایی بهتر برای تمامی اقوام ایرانی...