ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش می‌گوید بزرگترین پالایشگاه عراق را در کنترل گرفته

شبه‌نظاميان «دولت اسلامی» تصاويری را در اينترنت منتشر کردند که نيروهای‌شان را در حال تهاجم به بزرگترين تأسيسات نفتی عراق نشان می‌دهد.

نيروهای داعش می‌گویند کنترل بزرگترين پالايشگاه نفت عراق را در دست گرفته‌اند.

شبه‌نظاميان «دولت اسلامی» (داعش) تصاويری را در اينترنت منتشر کردند که نيروهای‌شان را در حال تهاجم به بزرگترين تأسيسات نفتی عراق نشان می‌دهد.

نيروهای داعش تلاش برای تصرف پالايشگاه بيجی در استان صلاح‌الدین را از چند روز گذشته آغاز کردند و مدعی شدند که در اواخر روز يکشنبه ۱۲ آوريل توانستند به اين تأسيسات وارد شوند و کنترل بخش عظيمی از آن را در دست گيرند.

مقامات امنيتی عراق اين ادعا را رد کردند و گفتند اين پالايشگاه هنوز در کنترل کامل آن‌هاست.

تسخیر این پالایشگاه در ۲۰۰ کیلومتری شمال بغداد یک پیروزی استراتژیک برای اسلامگرایان داعش به‌شمار می‌رود چرا که در بیجی به جز پالایش نفت، سوخت بسیاری از جایگاه‌های سوخت عراق تأمین می‌شود و نیروگاه برق آن نیز برق بغداد را عرضه می‌کند.

اين نخستين ‌بار نيست که درگيری برای کنترل اين پالايشگاه بالا می‌گيرد. پالايشگاه بيجی برای طرفين همواره منبع کليدی و هدف استراتژيک مهمی به‌شمار می‌آمده است. اگر ميدان‌های نفتی بزرگ به دست داعش بيفتد، اين گروه می‌تواند تأثير زيادی بر بازار نفت داشته باشد.

پالايشگاه بيجی تنها در ۴۰ کيلومتری تکريت قرار دارد. جايی که نيروهای عراقی به همراه شبه‌نظاميان شيعه کمتر از دو هفته پيش توانستند آن را از نيروهای داعش پس بگيرند.

نيروهای داعش با عمليات فراوان انتحاری به بيجی نزديک شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sasha

    درودبرشما