ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست ۴۶ نهاد امداد بين‌المللی برای پایان‌دادن به محاصره غزه

محاصره غزه از سال ۲۰۰۷ که حماس کنترل این منطقه را به دست گرفت، آغاز شد. این در حالی است که غزه با جمعیتی حدود يک میليون و۸۰۰ هزار نفر، از متراکم‌ترين مناطق دنياست.

ائتلافی از گروه‌های امداد بين‌المللی خواستار پايان‌دادن به محاصره غزه شدند.

بيش از ۱۹۰۰ خانه در جریان حمله اسرائیل به غزه (از متراکم‌ترین مناطق دنیا) تخريب شد

بازسازی مناطق مسکونی و محل‌های کسب و کار تخريب‌شده در جنگ حماس و اسرائيل در تابستان گذشته در غزه، با شرايط سختی آغاز شده است. حدود سه و نيم میليارد دلار برای بازسازی غزه از سوی کشورهای مختلف کمک شده است.

انجمن آژانس توسعه بين المللی (AIDA) از جامعه جهانی خواست با فشار بر اسرائيل برای برداشتن محاصره غزه، روند بازسازی آن را تسهيل کنند.

محاصره غزه از سال ۲۰۰۷ زمانی که کنترل آن را گروه حماس به دست گرفت، اجرا می‌شود.

تا به حال ۴۶ گروه امداد بين‌المللی متن حمايت از پايان دادن به محاصره غزه را امضا کرده‌اند. آنها می‌گويند تنها با باز کردن مرزهای غزه می‌توان به ثبات اقتصادی، سياسی و اجتماعی ميان حماس و اسرائيل دست يافت.

در اين متن آمده در صورت باز نکردن مرزهای غزه «درگيری دوباره از سر می‌گيرد و ما با چرخه‌ای از تخريب و بازسازی روبه‌رو خواهيم شد.»

اسرائيل و مصر هر دو حماس را تهديدی علیه امنيت خود می‌دانند و علت محاصره غزه را نيز وجود همين گروه تروريستی عنوان می‌کنند.

در شش سال گذشته اسرائيل و حماس سه بار با يکديگر جنگيدند. تل‌آویو، حماس را به پرتاب موشک به شهرهای اسرائیل متهم می‌کند.

غزه با جمعیتی در حدود يک مليون و ۸۰۰ هزار تن از متراکم‌ترين مناطق دنياست. به گزارش سازمان ملل در جنگ سال گذشته بيش از ۲۲۰۰ فلسطينی کشته شدند که اکثر آنها غير نظامی و کودک بودند. اسرائيل نيز ۷۲ کشته داد که ۶۶ تن‌شان سرباز بودند.

بيش از ۱۹۰۰ خانه طی اين جنگ تخريب شد و حدود  ۱۰۰ هزار نفر از مردم غزه آواره شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.