ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت سوریه به بمباران شیمیایی «ادلب» متهم شد

دولت سوریه متهم شده که در حمله به ادلب، از بمب‌های بشکه‌ای محتوی مواد شیمیایی و سمی استفاده کرده است. شهر ادلب هم اکنون در دست جبهه النصره، شاخه‌ سوریه القاعده است.

نیروهای دولتی سوری در حمله‌های اخیر خود به شهر «ادلب» از مواد سمی شیمیایی استفاده کرده‌اند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر صدها نفر در شهر «ادلب »در سوریه به مواد سمی شیمیایی مبتلا شده اند و شرایط بدی دارند.

به گزارش این سازمان، دولت سوریه در ماه مارس در بمباران ادلب، از بمب‌های بشکه‌ای محتوی «مواد شیمیایی و سمی» استفاده کرده است.

بمب‌های بشکه‌ای، بمب‌هایی هستند با قدرت تخریب بالا که بدون سیستم هدایتی و هدف‌گیری، از هلیکوپتر به پایین پرتاب می‌شوند. این بمب‌های ارزان قیمت، بشکه‌، سیلندر گاز یا تانکرهای خالی آب هستند که با مواد منفجره، خرده‌های فلز و گلوله پر می‌شوند.

در گزارش این نهاد مدافع حقوق بشر اشاره شده که نیروهای دولتی سوریه دست‌کم در شش حمله خود از این مواد استفاده کرده‌اند و حداقل شش نفر نیز بر اثر ابتلا به مواد سمی کشته شده‌اند.

گمان می‌رود نیروهای سوری در حمله‌های خود از گاز سمی کلر  استفاده کرده‌ باشند.

از سه حمله از شش تهاجم یاد شده ارتش سوریه، شواهد فراوان و عکس‌ها و ویدئو‌های زیادی یافت می‌شود و درباره دیگر حمله‌ها هم شاهدان فراوانی به استشمام بوی کلر اشاره کرده‌اند.

ندیم هوری، معاون دیده‌بان حقوق بشر خاورمیانه در این‌باره گفته است: «مقام‌های سوری بار دیگر به درد و رنج انسان‌ها بی‌توجهی کردند و قانون ممنوعیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی را نقض کرده‌اند.»

پزشکان می‌گویند تمام قربانیان این حمله‌ها علائمی مانند خفگی، سوزش چشم و سوزش شدید در گلو دارند.

در ششم ماه مارس امسال (۲۰۱۵) و به دنبال جنگ داخلی در سوریه، شورای امنیت قطعنامه‌ تازه‌ای را علیه استفاده از سلاح‌های شیمیایی به تصویب رساند. در این قطعنامه آمده است در صورت استفاده هر کشوری از سلاح‌های شیمیایی آن کشور باید تحت تحریم و پیگرد قرار گیرد.

شهر ادلب هم اکنون در دست جبهه نصره، شاخه‌ سوریه القاعده است. آنها توانستند در ماه مارس با وجود بمباران‌های فراوان دولت، کنترل این شهر را در اختیار بگیرند.

با تصرف این شهر به دست جنگجویان جبهه النصره، در واقع این دومین مرکز استان در سوریه است که از دست نیروهای بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور خارج شده است.

شهر ادلب در شرق شهر «رقه» قرار دارد. رقه از سال ۲۰۱۳ به دست شورشیان از جمله گروه جبهه النصره افتاد و سپس از سوی گروه داعش موسوم به دولت اسلامی، تصرف شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نیما

    واقعا جامعه جهانی مردم بی نوا سوریه را به فراموشی سپردند همین جنایات بشار اسد و حزب الله در سوریه باعث به وجود آمدن گروه جنایتکار داعش شد واقعا اگر اتحادیه اروپا و آمریکا نتوانند کار مهمی جهت توقف خشونت ها و کناره گیری اسد نکنند شمار بیشتری از مردم مال باخته و فراموش شده به داعش خواهند پیوست واقعا اوباما هم در این توهم است که سیاست درستی در قبال سوریه در پیش گرفته ؟؟؟؟

  • شاهین امینی

    لعنت بر کسانی که جنایات بشار اسد را  توجیه می کنند

  • بهنام

    باراک حسین بدو بیا که خط قرمز رد شد به خدا . باراک حسین : بابا ولم کنید ، حالا ما یک ریپی اومدیم ، شما زیاد جدی نگیرید ، به بشارک اسد هم گفتیم تا حالاش که سیصد هزار نفرو کشتی آیا ما چیزی گفتیم ؟ گفتیم با سلاحهای معمولی بکش نه با شیمیایی که گندش در نیاد ، حالا کو تا ثابت بشه رژیم سوریه استفاده کرده ، اصلآ از کجا معلوم که مخالفین بشارک استفاده نکردن ها ؟ این است معنای واقعی دموکراسی ینگه دنیا . نماینده ولی وقیه در آمریکا : باراک حسین اوباما .