ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت ارشاد: کنسرت شجريان ممنوعيت قانونی دارد

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران می‌گوید نهادهایی خارج از این وزارتخانه برگزاری کنسرت توسط محمدرضا شجریان را ممنوع کرده‌اند.

حسين نوش‌آبادی، معاون پارلمانی و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران می‌گويد که برگزاری کنسرت محمدرضا شجريان، هنرمند سرشناس موسيقی اصيل ايرانی با «ممنوعيت قانونی» مواجه است.

محمدرضا شجريان، هنرمند سرشناس موسيقی اصيل ايرانی با «ممنوعيت قانونی» مواجه است

نوش‌آبادی در گفت‌وگو با روزنامه آرمان تأييد کرده که شجريان برای برگزاری کنسرت «محدوديت‌هايی» دارد که از سوی برخی نهادهای خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برقرار شده است.

اين مقام وزارت ارشاد نام نهادهايی که برگزاری کنسرت توسط محمدرضا شجريان را ممنوع کرده‌اند، فاش نکرده است.

نوش‌آبادی دی‌ماه سال گذشته گفته بود که محمدرضا شجريان برای برگزاری کنسرت موسيقی «بايد به آرمان‌ها و برنامه‌های نظام نزديک‌تر شود.»

اجرای کنسرت توسط محمدرضا شجريان در حالی ممنوع شده که حسن روحانی، رئيس‌جمهوری ايران در زمان رقابت‌های انتخاباتی سال گذشته از صدای شجريان در کليپ‌های تبليغاتی‌اش استفاده کرد و گفت که از پخش ‌نشدن صدای او در صدای و سيمای جمهوری اسلامی، گله‌مند است.

محمدرضا شجريان در رويدادهای انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ از جنبش اعتراضی به نتايج اين انتخابات پشتيبانی می‌کرد و به همين دلیل نيز بارها مورد حمله رسانه‌های طرفدار حکومت قرار گرفت.

ابراز اميدواری در مورد توقف روند لغو کنسرت‌ها

حسين نوش‌آبادی در بخش ديگری از اين گفت‌وگو ابراز اميدواری کرده که در سال جاری روند لغو کنسرت‌های موسيقی متوقف شود.

سال گذشته دست‌کم ۲۰ کنسرت موسيقی با فشار تندروهای مذهبی و بسيجيان در شهرهای مختلف ايران لغو شد.

نوش‌آبادی گفته که «ما وقتی مجوزی صادر می‌کنيم همه ابعاد قانونی و شرعی را در نظر می‌گيريم بنابراين انتظار نداريم ديگران در برابر تصميماتی که مبتنی بر قواعد حقوقی و ضوابط قانونی است، ايستادگی کنند.»

سخنگوی وزارت ارشاد از نهادهای انتظامی و امنيتی خواسته از کنسرت‌هايی که مجوز دارند، حمايت و امنيت آن‌ها را برقرار کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.