ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۰۰ پناهجوی دیگر در آب‌های مدیترانه غرق شدند

قایق حامل پناهجویان که از لیبی حرکت کرده بود، فاجعه‌بارترین حادثه فرار پناهجویان به اروپا از سال ۲۰۱۳ تاکنون را رقم زد. در این حادثه گارد ساحلی ایتالیا ۱۵۰ نفر را نجات داد.

یک قایق حامل پناهجویان که از لیبی به سمت اروپا می‌آمد در آب‌های مدیترانه دچار سانحه شد و ۴۰۰ پناهجوی آن غرق شدند. گارد ساحلی ایتالیا توانسته ۱۵۰ تن از آنان را نجات دهد.

از روز جمعه گذشته تاکنون حدود هشت هزار و ۵۰۰ پناهجو نجات یافته‌اند.

هنگامی که گارد ساحلی ایتالیا به قایق سانحه‌دیده در ۸۰ مایل دریای ساحل لیبی رسید، بسیاری از پناهجویان جان خود را از دست داده بودند.

فیلیپو مارینی، سخنگوی گارد ساحلی ایتالیا گفت: «ما این کشتی را یافتیم و توانستیم ۱۵۰ نفر را نجات دهیم و جنازه‌هایی را پیدا کنیم. اما باید در نظر بگیریم که این قایق حامل مسافران بسیاری بوده است. بنابراین، بلافاصله با هواپیما و قایق شروع به جست‌وجو کردیم. با این حال با توجه به تعداد افراد غرق‌شده امید به نجات آن‌ها نیست»

به‌گفته سازمان بین‌المللی مهاجرت، تعداد مسافران این قایق ۵۵۰ نفر بوده است. گروه «نجات کودکان» نیز گفته است که بسیاری از جان باختگان کودک بوده‌اند.

این رویداد از اکتبر سال ۲۰۱۳ تاکنون فاجعه‌بارترین حادثه برای پناهجویانی بوده که برای زندگی بهتر سعی می‌کنند خود را به اروپا برسانند. در اکتبر سال ۲۰۱۳ در نزدیکی جزیره لامپدوزا در ایتالیا ۳۶۰ نفر از پناهجویان در دریا غرق شدند.

ایتالیا با ادامه مرگ پناهجویان عملیات دریایی «ماره نوستروم» (Mare Nostrum) را در آب‌های مدیترانه به اجرا گذاشته بود تا با تدارکات و بودجه بیشتر مانع از بروز چنین حوادثی شود. جوزی نیکولینی، شهردار لامپدوزا روز سه‌شنبه کنار گذاشتن طرح «ماره نوستروم» را یک اشتباه دانست و گفت با این کار نجات پناهجویان دشوارتر شده است.

در روزهای اخیر حوادث این‌چنینی در دریای مدیترانه بیشتر شده است. از روز جمعه گذشته تاکنون حدود هشت هزار و ۵۰۰ پناهجو نجات یافته‌اند.

تعداد پناهجویان در ایتالیا نیز رو به افزایش است. فقط در روز سه‌شنبه یک هزار و ۲۰۰ پناهجو به شهر ساحلی پالمرو واقع در سیسیل وارد شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.