ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو برای تشکیل دولت آینده با راست‌های افراطی گفت‌وگو می‌کند

نخست‌وزیر اسرائیل کمتر از سه هفته وقت دارد کابینه خود را تشکیل دهد. راست‌های افراطی می‌گویند نتانیاهو باید جهت دولت جدید را روشن کند. آن‌ها بر موارد امنیتی تأکید دارند.

نخست‌وزیر اسرائیل که کمتر از سه هفته وقت دارد کابینه خود را تشکیل دهد روز جمعه ۱۷ آوريل / ۲۸ فروردين با رهبران راست‌های افراطی درباره این موضوع به گفت‌وگو خواهد نشست. راست‌ها منتظرند تا نتانیاهو جزئیات هدف‌های جدید خود، به‌ویژه مسائل امنیتی را روشن کند.

از راست: آویگدور لیبرمن، بنیامین نتانیاهو و نفتالی بنت

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز جمعه ۱۷ آوريل / ۲۸ فروردين به‌طور جداگانه با وزیر امور خارجه‌اش آویگدور لیبرمن، از ناسیونالیست‌های تندرو، و نفتالی بنت، رهبر حزب راست افراطی «خانه یهود» گفت‌وگو خواهد کرد. این دو برای به دست آوردن سمت وزیر امور خارجه دولت جدید رقابت می‌کنند.

آویگدور لیبرمن در یکی مصاحبه رادیویی گفت هدف «توافق بر سر اصول است؛ بر سر مجازات مرگ برای تروریست‌ها و ریشه‌کن کردن رژیم حماس» در غزه.

از سوی دیگر، آیلت شاکد، یکی از بنیانگذاران «خانه یهود» گفته است که نفتالی بنت با تشکیل دولت مشترک با «اتحاد صهیونیستی» که در انتخابات پارلمانی یک ماه پیش دومین قدرت سیاسی اسرائیل شد، مخالف است. «اتحاد صهیونیستی»، اتحاد چپ میانه به رهبری اسحاق هرتزوگ، رهبر حزب کار، در انتخابات کنست اسرائیل موفق شد ۲۴ کرسی را به دست آورد. در این انتخابات حزب لیکود به رهبری نتانیاهو، با کسب ۲۹ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست به پیروزی رسید.

آیلت شاکد افزود نفتالی بنت و بنیامین نتانیاهو درباره «مشارکت در دولت، یک مشارکت جدی و واقعی» صحبت خواهند کرد.

به‌گفته او این مشارکت «باید بر اساس اصول جبهه ناسیونالیست‌ها شکل بگیرد و نه اصول چپ‌ها».

شاکد افزود: «باید به ما گفته شود که دولت آینده به کدام سمت هدایت خواهد شد، ما هنوز واقعاً این را نمی‌دانیم.»

بنیامین نتانیاهو، پیروز انتخابات ۱۷ مارس اعلام کرده که به‌دنبال تشکیل دولت ائتلافی بسیار راست است اما رسانه‌های اسرائیل از مذاکرات پنهانی حزب او با حزب کار به رهبری اسحاق هرتزوگ خبر دادند، خبری که دو حزب فوراً آن را رد کردند.

بنیامین نتانیاهو باید قبل از چهارشنبه ۲۲ آوريل / ۲ ارديبهشت دولت خود را تشکیل دهد. اگر موفق به انجام این کار نشد می‌تواند مدت تعیین‌شده را دو هفته دیگر تمدید کند تا بتواند به مذاکرات خود برای تشکیل دولت جدید اسرائیل ادامه دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    اصلاح: «بد » بجای «بدم » و البته عذرخواهی از اشتباه تایپی

  • Behrouz

    جالب است که که همیشه "چپ میانه" است و "راست افراطی". من از "رفقا" نشنیده ام که استالین، مائو و پل پت چپ افراطی بودند. تا آنجائیکه من شنیده ام "راست افراطی" اسرائیل در "کهریزک"، "اوین"، "رجائی شهر کرج" و"عادل آباد مشهد" اسرائیل کسی را اعدام نکرده است. بدم نامترین ژورنالیست های روزنامه فوق چپی افراطی هاآرتض راست، راست میگردند و "راست افراطی" سر آنها را زیر آب نکرده است. زنان اسرائیلی بخاطر نشان دادن چند موی سر در خیابانها کتک نخورده و سر و صورتشان خون آلود نشده است و بر عکس زنان اسرائیلی کمترین و کوتاهترین لباسها را می پوشند و احدی مزاحم آنها نیست و نمی تواند باشد. "راست افراطی" وحشت در دل دشمنان اسرائیل می اندازد که خود از بحرانی تر شدن وضعیت جلوگیری کرده و در مقابل "چپ میانه" ضعیف النفس است که دشمنان را جری ترکرده و بحران منطقه را تشدید خواهد کرد.