ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانواده قربانی حملات تروریستی بوستون با اعدام بمب‌گذار مخالفت کرده‌اند

پدر و مادر کم‌سن‌ترین کشته انفجارهای ماراتن بوستون گفته‌اند اعدام جوهر سارنایف، آرامشی برای آن‌ها نخواهد آورد. دختر آن‌ها هم پای چپش را در این حملات از دست داده است.

خانواده کم‌سن‌ترین قربانی حملات تروریستی سال ۲۰۱۳ در شهر بوستون، از دادستان عمومی این پرونده درخواست کرده‌اند که مجازات مرگ را برای تنها متهم این پرونده، دنبال نکند.

خانواده ریچارد پیش از بمب‌گذاری‌های بوستون؛ همه آن‌ها در مرکز انفجار قرار داشتند.

مارتین ریچارد، ۸ ساله‌ای بود که در انفجارهای مسابقه دو ماراتن بوستون در ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۳ کشته شد. پدر و مادر او، بیل و دنیس ریچارد، در روزنامه «بوستون گلوب» نامه‌ای نوشته‌اند و گفته‌اند اعدام جوهر سارنایف، تنها بمب‌گذار این انفجارها که اکنون زنده است، آرامشی برای آن‌ها نخواهد آورد.

«بوستون گلوب» نامه بیل و دنیس ریچارد را صفحه اول شماره روز جمعه ۱۷ آوریل /۲۸ فروردین ماه منتشر کرده است.

جوهر سارنایف ۱۹ ساله بود که به همراه برادرش، تیمورلنگ سارنایف، به مسابقات دو ماراتن بوستون حمله تروریستی کردند. دادستان این پرونده سعی کرده است که نشان دهد این دو برادر چچنی‌الاصل و مسلمان، باهم برنامه این بمب‌گذاری را اجرا کرده‌اند و به همین دلیل جوهر مستحق حکم اعدام است.

بیل و دنیس ریچارد در نامه خود توضیح داده که آن‌ها از اعدام مسئول کشته شدن فرزند خود، پشتیبانی نمی‌کنند. همه این خانواده خود از قربانی‌های انفجارهای بوستون هستند. پدر خانواده، بیل، پرده‌های گوش‌هایش و شنوایی‌اش را برای سال‌ها از دست داد، مادر خانواده، دنیس، از یک چشم کور شد، دختر خانواده، جین، پای چپ خود را از دست داد و مارتین هشت‌ساله جانش را از دست داد.

این پدر و مادر به غیر از مخالفت با اعدام، توضیح داده‌اند که چنین حکمی برای بازماندگان قربانی‌ها و قربانی‌های بازمانده، آرامش به ارمغان نخواهد آورد. آن‌ها توضیح داده‌اند که حکم اعدام، همه کسانی را که با این پرونده درگیر هستند ناچار می‌کند که در یک فرایند طولانی مدام در دادگاه‌های تجدیدنظر شرکت کنند. آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که دادستان این پرونده به دنبال حکم حبس ابد بدون درخواست تجدیدنظر باشد.

خانواده ریچارد در یادبود قربانی‌های بمب‌گذاری‌های بوستون

بیل و دنیس ریچارد گفته‌اند که چنین حکمی، منجر به اعدام کسی نخواهد شد و به بازماندگان هم کمک می‌کند که به زندگی عادی خود برگردند و مجبور نباشند با خاطرات تلخ روز حمله در دادگاه‌های مکرر تجدیدنظر مواجه شوند. آن‌ها به حق قربانی‌هایی که جانشان را از دست دادند، قربانی‌هایی که آسیب بدنی و روحی دائمی دیدند و کسانی که عزیزانشان را از دست داده‌اند، اشاره می‌کنند.

بیل و دنیس ریچارد می‌نویسند: «ما از این حمایت می‌کنیم که وزارت دادگستری گزینه اعدام را از روی میز بردارد و به جای آن حکمی را درخواست کند که به واسطه آن متهم حکم حبس ابد بدون امکان آزادی بگیرد و از حق خود برای درخواست تجدیدنظر نیز چشم‌پوشی کند.»

روز هشتم آوریل، هیئت‌منصفه جوهر سارنایف را در تمام ۳۰ اتهامی که علیه او مطرح شده بود، مجرم شناخت.

مرحله صدور حکم از اوایل اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و دادستان این گزینه را هم مطرح کرده است که برای سارنایف درخواست حکم اعدام خواهد کرد.

خانواده مارتین ریچارد به غیر از مخالفت با اعدام، مسئله حق بازماندگان برای زندگی را هم مطرح کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند: «ما می‌دانیم که دولت دلایل خود را برای درخواست مجازات اعدام دارد. اما پیگیری چنین مجازاتی می‌تواند منجر به دادگاه‌های تجدیدنظر مکرر و طولانی شود و که ما را ناچار می‌کند دردناک‌ترین روز زندگی‌مان را مکرر و مجدد تجربه کنیم.»

مارک فوکاریل، از دیگر قربانیان این انفجارها که پای خود را از دست داده است و درگذشته از حکم اعدام دفاع کرده، روز جمعه به ان‌بی‌سی گفت: «برای خانواده ریچارد احترام قائل هستم. با آن‌ها برای مدتی در تماس نزدیک بوده‌ام و به نظر من خانواده شگفت‌انگیزی هستند. قدرت و صلابتی که آن‌ها نشان داده‌اند و همچنان هم نشان می‌دهند، باورنکردنی است. به تصمیم آن‌ها [در مورد مجازات اعدام] احترام می‌گذارم و من درک می‌کنم دقیقاً صحبتشان چیست.»

این اولین بیانیه عمومی است که خانواده ریچارد منتشر کرده‌اند. پیش از این در تمام مراحل دادگاه آن‌ها سعی کرده‌اند با رسانه‌ها کمتر صحبت کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 96

    […] اوکراین بان کی مون خواستار بررسی سریع قتل مخالفان شد اسراییل نامه وزرای خارجه اروپا برای تحریم کالاهای شهرک نشین ها آمریکا خانواده قربانی حملات تروریستی بوستون با اعدام بمب‌گذا… […]

  • Azadeh

    در مقابل انسانیت این زخم خوردگان بیگناه باید سر تعظیم فرود آورد

  • شاهین امینی

    خدایا اگه این غربی ها میرن جهنم پس ما کجا می ریم!!!!!! یه خبر اینه که ادم حیرت می کنه یه خبرم دو خط پایین تره (سمیه مهری، قربانی اسیدپاشی) حالا تو ایران طرف قتل میکنه؛ ۸ سال تو زندان شکنجه میشه تازه بازم رضایت نمیدن بعد  دارش می زنن