ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: با وقاحت ما را تهدید نظامی می‌کنند، بعد می‌گویند توان دفاعی نداشته باشید

رهبر ایران گفت که این کشور هیچگاه تهدیدی برای منطقه و کشورهای همسایه نبوده و نخواهد بود اما در برابر هرگونه تعرضی کاملاً مقتدرانه عمل خواهد کرد.

رهبر ایران صبح روز یکشنبه، ۳۰ فروردین/ ۱۹آوریل در دیدار با فرماندهان و کارکنان ارتش، گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تهدیدی برای منطقه و کشورهای همسایه نبوده و نخواهد بود اما در برابر هر گونه تعرضی کاملاً مقتدرانه عمل خواهد کرد.

علی خامنه‌ای، پیشرفت‌های نظامی و دفاعی نیروهای مسلح را که در شرایط فشارها و تحریم و کمبود منابع به دست آمده، نمونه و برجسته دانست و گفت که این پیشرفت‌ها باید ادامه پیدا کند.

او در بخشی از سخنان خود گفته است: «پس از مدتی سکوتِ طرف مقابل، یکی از مقامات آن‌ها اخیراً بار دیگر از گزینه‌های روی میز سخن گفته است. آنها از یک طرف اینگونه لاف می زنند و از طرف دیگر می‌گویند جمهوری اسلامی ایران باید پیشرفت‌های دفاعی خود را متوقف کند که سخنی ابلهانه است.»

این گفته رهبر ایران در واکنش به سخنان مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکاست که هشدار داده بود با وجود تصمیم مسکو برای انتقال سامانه موشکی اس–۳۰۰ به ایران، برای بازداشتن تهران از دستیابی به سلاح هسته‌ای گزینه نظامی همچنان روی میز است.

رهبر ایران گفته که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه این سخنان «ابلهانه» را نخواهد پذیرفت و اگر مورد تعرض قرار گیرد، کاملاً مقتدرانه از خود دفاع خواهد کرد.

او گفته: «طرف مقابل با وقاحت مرتب ما را تهدید نظامی می‌کند. این غلط اضافی را می‌کنند، بعد می‌گویند که جمهوری اسلامی توان دفاعی نداشته باشد.»

خامنه‌ای همچنین خطاب به فرماندهان ارتش ایران گفته که آنها باید آمادگی‌های نظامی و دفاعی خود را روز به ‌روز افزایش دهند. او این گفته را به‌عنوان یک «دستورالعمل رسمی» اعلام کرده است.

علی خامنه‌ای در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به حوادث اخیر یمن مدعی شده که جمهوری اسلامی ایران با وجود ارتقای توان دفاعی و نظامی خود هیچگاه تهدیدی برای کشورهای منطقه و همسایه نخواهد بود.

خامنه‌ای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را افسانه‌سازی جعلی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و برخی کشورهای دنباله‌رو آنها خوانده گفته که بزرگ‌ترین تهدید امروز برای جهان و منطقه، آمریکا و اسرائیل هستند.

او حوادث یمن و حمایت آمریکا از بمباران‌های عربستان در یمن را «نمونه‌ای از رفتار ناامن‌کننده دنیا» دانسته است.

این در حالی است که از آغاز درگیری‌های داخلی در یمن، ایران به حمایت از شورشیان حوثی متهم شده و جنگ سردی میان ایران و عربستان بر سر قدرت گرفتن نیروهای شیعه درگرفته است.

ایران در هفته‌های گذشته خواهان برقراری صلح در یمن شده و طرحی را به همین منظور به سازمان ملل ارائه کرده اما دولت یمن این طرح را رد کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    یک رهبر متوهم که دیگر کسی حتی حاضر نیست کاه بارش کند و به هذیان گویی افتاده است . این است سرنوشت محتوم هر دیکتاتور ظالم از خدا بی خبر .

  • hasani

    اینها فکرمیکردند: - با ایجادتنش درعراق - تفرقه بین اعضای ۵ + ۱ - یا حتی با راههای نفوذی مثل راه یافتن عوامل نایاک به دفتر اوباما - یا ایجاد رابطه با مدیرقبلی اژانس اتمی - حتی خرید وزرای ترکی در دور زدن تحریمها .... میتوانند به بمب سازی ادامه دهند ولی نقشه ها همه نقش به اب شد و پولها همه صرف لشکرکشی های اغا شد.... حالا علی مانده و حوضش ! کی بود کی بود ؟ من نبودم

  • Farid

     رهبر کی ؟ یک نفر یک رای مردم ایران را برای رهبری ایشان نشان دهد!؟

  • شاهد

    ایت الله خامنه ای رهبر جنبشی فراگیر " توتالیتر " است که هدف ان گسترش " اسلام شیعی " و برامدن "انسانی نو" برای ظهور امام زمان می باشد . دوگانگی دو قدرت در ایران قدرت سیاسی ایت الله و قدرت بورکراتیک "دولت اسلامی " شباهتی تام به دوگانگی قدرت در روسیه استالینی و المان هیتلری در تقسیم قدرت بین حزب و دولت دارد ." هر گاه جنبشی فراگیر قدرت را به دست می گیرد خود را در شرایطی متناقض می یابد . از یکسو باید به ملزومات حکومتی در پاسخ دادن به نیاز های اقتصادی مردم پاسخ دهد از سوی دیگر هرگونه توقف جنبش در مرزهای یک کشور و تن دادن به سازکارهای زندگی عادی و ارزشهای این جهانی انرا بدل به حکومت متحجری می کند که برای جنبش و رهبری بر امده از ان نابود کننده است"( هانا ارنت توتالیتاریسم در قدرت ) . از اینرو رهبری چنین جنبش فراگیر باید از تثبیت هرگونه شیوه زیست عادی در چهار چوب مرزهای کشور جلوگیری کند و از انسو با کمک به جنبش های همسو از بدل شدن کشور به عضوی از جامعه جهانی و پذیرفتن قرارهای دیپلماتیک را ناممکن سازد . دوگانگی حکومت اسلامی زاییده تفاوت و گاه تقابل بین رهبری جنبش و دولت بورکراتیک است . سخنان رهبری جنبش را باید در کانتکس وازگانی رهبری جنبش فراگیر دید . از زبان دولت جمهوری اسلامی ( اکنون به ریاست جمهوری روحانی که نقشش از رهبری جنبش ایت الله خامنه ای متفاوت است ) این سخنان به معنای بازداشتن دیگران به تعرض به " ایران " می تواند محسوب شود .اما از دیدگاه رهبری جنبش این سخنان به مفهوم تهدید دیگران و گسترش جنبش است . در چنین حکومتی که داعیه رهبری جنبشی جهانی و فراگیر دارد نقش رهبری جنبش سیاسی و اصیل و نقش دولت بورکراتیک فرعی و نمایشی است . این دوگانگی می تواند تا پایان ادامه یابد ( مورد اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی ) یا در نیمه راه با ظهور رهبری قدرتمند و پراگماتیک حکومت فراگیر را بدل به دولتی بورکراتیک استبدادی کند( مورد چین کمونیست )

  • Majid

    وقاحت آن است که خود و ملتی را زیر عنوان ولایت که منحصر به خالق حق است با فضاحت در فقاهت خود به جهنم ببریم. چه کش بدیم و چه ندیم هم فرقی نمیکند.