ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت محمد مرسی به ۲۰ سال زندان

دادگاهی در مصر، محمد مرسی را به اتهام تحریک به قتل تظاهرکنندگان مخالف خود در برابر کاخ ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۲ مجرم شناخت.

دادگاه جنايی قاهره، محمد مرسی، رئيس‌جمهوری برکنار شده مصر را به ۲۰ سال زندان بدون آزادی مشروط و همراه با کار اجباری محکوم کرد.

اين دادگاه محمد مرسی را به اتهام تحریک به قتل تظاهرکنندگان مخالف خود در برابر کاخ ریاست‌جمهوری مصر در سال ۲۰۱۲ مجرم شناخت.

علاوه بر این، مرسی با چند اتهام دیگر از جمله «فرار از زندان، خیانت به کشور و تخلفات اقتصادی» نیز مواجه است.

خبر حکم زندان طولانی مدت مرسی در حالی اعلام می‌شود که بسیاری از ناظران این پرونده پیش‌بینی می‌کردند رئیس‌جمهوری پیشین مصر به اعدام محکوم خواهد شد. او مدت‌ها در در زندان «برج‌العرب» در حومه شهر اسکندریه و تحت تدابیر شدید امنیتی نگهداری می‌شد.

قاضی اين دادگاه سه‌شنبه ۲۱‌ آوريل/ اول اردیبشهت، تمام متهمان ديگر اين پرونده را از اتهام قتل عمد تبرئه کرد.

علاوه بر مرسی، ۱۲ عضو برجسته اخوان‌المسلمين از جمله محمد البتاجی و عصام العريان نيز به تحمل ۲۰ سال زندان محکوم شدند.

در حال حاضر حکومت مصر، گروه‌ اخوان المسلمین را یک جریان «تروریستی» اعلام کرده است.

حکم صادر شده به طور زنده از تلويزيون دولتی مصر پخش شد. وکيل برخی از متهمان گفت که احتمال دارد در حکم صادر شده برای برخی از آنان تجديد نظر شود.

سازمان عفو بين‌الملل اين حکم را به عنوان «شکلی هجوآميز» از عدالت توصيف کرده است. اين سازمان مدافع حقوق بشر به اين نکته اشاره کرده است که حکم صادرشده، «توهم باقی‌مانده از استقلال و بی‌طرفی در نظام عدالت کيفری مصر را نابود کرد.»

گروه‌های حقوق بشر خواستار رسیدگی دوباره به پرونده مرسی در «دادگاهی غير نظامی و با استانداردهای بين‌المللی» هستند.

در پی اعلام اين حکم، روحانی برجسته مصر، شيخ يوسف‌ آل قرضاوی که از حاميان اخوان‌المسلمين به شمار می‌رود و اکنون در قطر ساکن است، به رأی دادگاه انتقاد کرد.

ارتش مصر روز ۱۲ ‌تیر‌ ماه سال گذشته (سوم ژوئیه ۲۰۱۴)، محمد مرسی، رئیس‌جمهوری اسلامگرای این کشور را برکنار و او را بازداشت کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.