ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مالاریا هر سال ۵۰۰ هزار نفر را می‌کُشد

۹۰ درصد مرگ‌ومیرها بر اثر بیماری مالاریا در آفریقا رخ داده و بیش از ۴۳۰ هزار کودک آفریقایی به همین دلیل قبل از پنج سالگی جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی گفته است که با وجود تلاش‌ها برای جلوگیری و ریشه‌کنی بیماری مالاریا، بیش از ۵۰۰ هزار نفر هر سال بر اثر این بیماری که به‌طور عمده در آفریقا بروز می‌کند، جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان بهداشت جهانی در این گزارش اعلام کرده که در سال ۲۰۱۳، ۱۹۸ میلیون نفر در جهان به بیماری مالاریا دچار شدند که از این میان ۵۸۴ هزار نفر بر اثر آن جان سپرده‌اند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل با بیان این‌که ۹۰ درصد موارد مرگ‌ومیر بر اثر مالاریا در آفریقا رخ داده، می‌افزاید: «۴۳۷ هزار کودک آفریقایی به دلیل ابتلا به این بیماری، قبل از پنج سالگی جان خود را از دست داده‌اند.»

سازمان بهداشت جهانی به‌ مناسبت ۲۵ آوریل، روز جهانی مبارزه با بیماری مالاریا گفته است که در سال ۲۰۱۳ از هر پنج کودکی که به بیماری مالاریا مبتلا شده بود تنها یک کودک مورد مداوا قرار گرفت، همچنین ۱۵ میلیون زن باردار به‌منظور جلوگیری از این بیماری هیچ توصیه پزشکی دریافت نکردند و حدود ۲۷۸ میلیون نفر در آفریقا نیز در خانه‌های خود هیچ‌گونه حشره‌کش و یا وسیله حفاظت از این بیماری را ندارند.

«نیاز به بهبود تشخیص بیماری»

در سالگرد روز جهانی مبارزه با بیماری مالاریا، هیروکی ناکاتانی، معاون مدیرکل سازمان بهداشت جهانی از «نیاز فوری به افزایش اقدامات پیشگیرانه و بهبود آزمون‌های تشخیص بیماری» سخن گفت. با این حال میلیون‌ها نفر به دلیل دسترسی محدودشان به مراکز درمانی همچنان تحت مداوا قرار نگرفته‌اند.

به‌گفته سازمان بهداشت جهانی آزمایش‌های فوری درباره تشخیص بیماری به اجرا گذاشته می‌شوند اما نزدیک به ۴۰ درصد افرادی که احتمالاً در آفریقا به مالاریا مبتلا شده‌اند، حتی این آزمایش فوری را هم انجام نداده‌اند.

این سازمان از برنامه جدید مبارزه با مالاریا برای سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۳۰ خبر داده و گفته است آن را به مجمع عمومی سازمان ملل که قرار است در ماه مه برگزار شود ارائه خواهد داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.