ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض بازنشستگان به افزایشِ کمتر از انتظارِ مستمری‌ها

هیأت دولت تنها با افزایش ۱۵ درصدی مستمری‌ها موافقت کرده است. اتحادیه پیشکسوتان با این موضوع مخالف است.

با وجود وعده‌ سازمان تأمین اجتماعی برای افزایش ۱۷ درصدی مستمری بیمه‌شدگان بازنشسته، در نهایت هیأت دولت تنها با افزایش ۱۵ درصدی مستمری‌ها موافقت کرده است. این خبر روز گذشته دوم اردیبهشت اعلام شد.

به دنبال اعلام این خبر، اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ایران امروز پنج‌شنبه سوم اردیبهشت، با صدور بیانیه‌ای از مصوبه دولت در ارتباط با افزایش ۱۵ درصدی مستمری بازنشستگان در سال  ۹۴ انتقاد کرده و این مصوبه را خلاف قانون و یک بدعت‌گذاری در تصویب نرخ مستمری‌ها دانسته است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، در بخشی از این بیانیه پرسیده شده که «چرا در شرایطی که سازمان تأمین اجتماعی به عنوان متولی امور مستمری بگیران قبول کرده بار مالی ناشی از افزایش ۱۷ درصدی مستمری‌ها را بپذیرد دولت  افزایش ۱۵ درصدی را تصویب کرده است؟»

اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه از دولت خواسته پاسخ قانع کننده‌ای درباره تصویب این میزان مستمری داشته باشد. این بیانیه مصوبه دولت را خلاف قانون دانسته و اعلام کرده تمام مستمری بگیران می‌توانند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند و خواستار ابطال مصوبه خلاف قانون باشند.

پیش از این گمان می‌‌شد مستمری‌ها ۷درصد افزایش یابد و این مصوبه تاکنون مورد انتقادی جدی فعالان کارگری قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش ۱۷ درصدی مستمری حداقل‌بگیران در صورت موافقت دولت خبر داده بود اما در نهایت دولت اعلام کرد که  مستمری بازنشستگان در سال ۹۴ تنها به میزان ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.

بازنشستگان کشور حقوق و مزایای جانبی دیگری جز همین حقوق ثابت ندارند. فعالان کار بارها خواستار افزایش ۱۷درصدی حقوق بازنشستگان به اندازه افزایش حقوق شاغلان شده بودند.

آنها اکنون خواهان این هستند که دست‌کم مزایای جانبی مثل بن کارگری و مسکن و حق اولاد مثل شاغلان افزایش یابد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.