ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی ایران: ۱۵ تن از افراد یک گروه تکفیری کشته و دستگير شده‌اند

به‌گفته یک مقام امنيتی استان سيستان و بلوچستان، افراد کشته و دستگیرشده از اعضای گروه انصارالفرقان هستند و در میان کشته‌شدگان هشام عزيزی، فرمانده این گروه نیز دیده می‌شود.

یک مقام امنيتی استان سيستان و بلوچستان می‌گوید چندین عملیات از پایان اسفندماه گذشته توسط نیروهای قرارگاه قدس سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات در این استان انجام شده که در آن‌ها ۱۵ تن از افراد گروه تکفیری انصارالفرقان، از جمله هشام عزيزی، فرمانده این گروه کشته و دستگير شده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) علی‌اصغر ميرشکاری، معاون امنيتی انتظامی استاندار سيستان و بلوچستان شامگاه پنج‌شنبه سوم اردیبهشت گفت از اواخر اسفند ۹۳ تاکنون پنج نفر از اعضای مهم گروه انصارالفرقان کشته و ۱۰ نفر ديگر از آنان دستگير شدند.

او گفت در این چند عملیات نيروهای قرارگاه قدس سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و نيروی انتظامی استان شرکت داشتند.

گروه انصارالفرقان یکی از گروه‌های سنی در استان سیستان و بلوچستان است که با حکومت ایران مسلحانه مقابله می‌کند. این گروه اهداف اسلامی دارد و در این راه تلاش می‌کند. به جز این گروه، گروه‌های دیگر سنی از جمله جیش‌العدل در این منطقه فعالیت دارند.

معاون امنيتی انتظامی استاندار سيستان و بلوچستان گفت از اسفندماه تاکنون سه عملیات علیه گروه انصارالفرقان انجام شده که یکی در اواخر اسفند، دیگری در ۱۷ فروردين و آخرین آن در روز دوم اردیبهشت‌ بوده است.

به‌گفته او در این عملیات «مقادير زيادی مواد منفجره، سلاح، مهمات، تجهيزات نظامی، پزشکی، دارويی و غذايی از آنان کشف و ضبط شد.»

او افزود که عمليات دوم ارديبهشت‌ماه جاری در جنوب سيستان و بلوچستان و در حدفاصل شهرستان‌های قصرقند و نيکشهر به اجرا در آمد که در طی آن سه نفر از افراد این گروه کشته و سه نفر ديگر نيز دستگير شدند که هشام عزيزی، معروف به ابوحفص البلوشی فرمانده سياسی نظامی این گروه به عنوان هدف اصلی عملیات از جمله کشته‌شدگان است.

برخی از سایت‌های خبری ایران تصویر جنازه هشام عزيزی را منتشر کرده‌اند.

روز پنج‌شنبه خبرگزاری فارس به‌نقل از معاون امنيت داخلی وزارت اطلاعات که نامی از او برده نشده، همین خبرها را تأیید کرده بود.

این مقام وزارت اطلاعات گفته بود گروه انصارالفرقان از حمايت مالی و تسليحاتی «تروريست‌های غربی ـ عربی منطقه» برخوردار است و اواسط سال گذشته تشکيل شد.

معاون امنيتی انتظامی استاندار سيستان و بلوچستان در مورد مقابله با گروه‌های مسلح موجود در این استان اعلام کرد که در یک ماه گذشته دو هیأت ایرانی به پاکستان رفتند و در دیدارهای خود با مقامات پاکستانی درباره مسائل امنیتی در سیستان و بلوچستان توافق‌هایی صورت گرفت و قرار است یک هیأت پاکستانی نیز به‌زودی به ایران بیاید تا در زمینه مسائل امنیتی هماهنگی‌هایی انجام شود.

روز پنج‌شنبه معاون امنيت داخلی وزارت اطلاعات ایران همچنین اعلام کرد که سعيد ترکمان زهی، معروف به ملا معاذ، سخنگوی گروه جيش‌العدل در تاريخ ۱۸ فروردين سال جاری در ساعت ۹ تا ۱۰ شب در حوالی منزلش در کراچی پاکستان کشته شده است.

به‌گفته او سعيد ترکمان زهی در چندين عمليات عليه مرزبانان جمهوری اسلامی در منطقه شرکت داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.