ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشروی «جبهه النصره» در استان ادلب در پی تشکیل «ارتش فتح»

پس از تصرف شهر ادلب شماری از گروه‌های سنی همچون جبهه النصره، جنبش احرار الشام و جند الاقصی زیر نام «ارتش فتح» متحد شدند و در حال پیشروی در استان ادلب‌اند.

شاخه سوريه القاعده، جبهه النصره روز شنبه ۲۵ آوريل بخش‌های وسيعی از شهر «جسر الشغور»در شمال غرب سوريه را تصرف کرد.

شماری از گروه‌های سنی همچون جبهه النصره، جنبش احرار الشام و جند الاقصی زیر نام ارتش النصره با یکدیگر متحد شدند

جبهه النصره برای اولين‌بار در طی چهار سال گذشته و در طول جنگ داخلی سوريه موفق به تصرف اين منطقه شد.

فعالين سوری و يک گروه نظارت بر خشونت در سوريه اعلام کردند که حضور شبه‌نظاميان جبهه النصره کاملاً درون شهر به چشم می‌آید. نيروهای جبهه النصره طی چند روز جنگ سنگين در جاده ميان «لاذقيه» و «حلب» در آخر توانستند کنترل جسر الشغور را در دست گيرند.

گروه های سنی اسلام‌گرا طی ماه‌های گذشته بخش‌های وسيعی از استان ادلب را تصرف کردند. پس از اين تصرف گروه‌های فراوان سنی از قبيل جبهه النصره، جنبش احرار الشام و جند الاقصی با يکديگر متحد شدند. با اين حال هيچ يک از اين گروه‌ها با گروه دولت اسلامی (داعش) بيعت نکردند.

اين گروه نام اتحاد خود را «ارتش فتح» گذاشته است.

گمان می‌رود آنها با انتخاب این نام به دنبال فتح کامل استان کليدی و استراتژيک ادلب می‌باشند. ادلب که مرز کوتاهی با ترکیه دارد، دومین مرکز استانی بود که پس از چهار سال جنگ داخلی به دست شبه‌نظامیان سنی افتاد.

جسر الشغور در استان ادلب و در نزديکی مرز ترکيه است. تلويزيون دولتی سوريه از درگيری شديدی ميان ارتش و شبه‌نظاميان در اطراف اين شهر خبر داد.

به گزارش دولت سوريه در سال ۲۰۱۱ گروه‌های مسلح بيش از ۱۲۰ نفر از نيروهای امنيتی سوريه را در اين شهر کشته بودند. از آن زمان تاکنون اين شهر در اختيار دولت سوريه بوده است.

شهر ۵۰ هزار نفری جسر الشغور در سال ۱۹۸۰ با حمله حافظ اسد، پدر بشار اسد به ويرانی کشيده شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    تلویزیون «المیادین» نزدیک به رژیم سوریه، روز جمعه ۲۴ آوریل، از مرگ رستم غزالی رئیس سازمان امنیت سیاسی این کشور خبر داد. به گزارش العربیه، غزالی یک ماه پیش مورد ضرب و شتم شدید عناصر سازمان امنیت نظامی سوریه به ریاست رفیق شحاده قرار گرفت و در پی این حادثه، غزالی در یکی از بیمارستان های دمشق بستری شد. در حالی که غزالی در پی این ضرب و شتم، راهی بیمارستان شد، بشار اسد رئیس جمهور سوریه، رفیق شحاده را از پست ریاست سازمان امنیت سیاسی این کشور برکنار کرد. برخی تحلیگران گفته اند که چندین عامل می تواند در مرگ غزالی موثر باشد. او در چندین پرونده جنجال برانگیز نقش اصلی را داشته است. رئیس سازمان امنیت سیاسی سوریه، علاوه بر اینکه یکی از متهمان اصلی پرونده قتل رفیق حریری است، از سوی رژیم اسد، به فروش نفت سوریه به مخالفان متهم است. او که یک سنی است، با مستقر شدن نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان در قصر خود در شهر درعا مخالفت کرده بود. برخی تحلیگران، آن حادثه را مهمترین عامل در مرگ غزالی می دانند. در گزارشی که روزنامه فرانسوی لوموند منتشر کرد، آمده که غزالی با تزریق یک آمپول مواد سمی در بیمارستانی در دمشق فوت کرده است. این روزنامه « سپاه قدس ایران» و جمیل حسن رئیس اطلاعات هوایی سوریه را به عنوان کسانی که در مرگ غزالی دست داشته اند، نام برده است. گفته می شود که غزالی به رغم وفاداری به رژیم دمشق، با دخالت ایران و حزب الله لبنان در بحران سوریه مخالفت می کرده است. این در حالی است که برخی تحلیگران بر این باورند که رژیم سوریه، به دلیل اینکه غزالی به عنوان یکی از متهمان پرونده قتل رفیق حریری است، و حضور او در دادگاه جنایت های بین المللی قتل نخست وزیر پیشین لبنان می تواند رازهایی مهمی را افشا کند، اقدام به کشتن وی کرده است.