ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنجال حضور موتورسواران حامی پوتین در خاک اروپا

بیشتر جنجال بر سر این است که این موتورسواران پس از بحران کریمه در سال ۲۰۱۴ به جدایی‌طلبان روسیه پیوستند و پرچم روسیه به‌دست با موتورهاشان در خیابان‌های کریمه رژه رفتند.

یک باند موتورسواران ملی‌گرای افراطی می‌خواهند تمام مسیر حرکت «ارتش سرخ» در جنگ جهانی دوم را از مسکو به سمت برلین طی کنند. این حرکت تبلیغاتی موجب نگرانی کشورهای اروپایی شده و لهستان گفته است که اجازه نخواهد داد که این باند به خاک این کشور وارد شوند.

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، به همراه «گرگ‌های شب»

«گرگ‌های شب» نام باند موتورسوارانی است که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نزدیک‌اند و حالا کمپین تبلیغاتی آن‌ها برای ادای احترام به کشته‌شدگان جنگ جهانی دوم «ارتش سرخ»، جنجالی شده است.

بیشتر جنجال بر سر این است که این موتورسواران پس از بحران کریمه در سال ۲۰۱۴ و تشکیل «جمهوری خودمختار کریمه» به جدایی‌طلبان روسیه پیوستند و پرچم روسیه به‌دست با موتورهاشان در خیابان‌های کریمه رژه رفتند.

سفر این باند روز ۲۵ آوریل / ۵ اردیبهشت آغاز شده است. «گرگ‌های شب» اعلام کرده‌اند که می‌خواهند سوار بر موتورهاشان طریق لهستان، اسلواکی، جمهوری چک و اتریش به برلین بروند و به جهان نشان دهند که نمی‌توانند تاریخ خدمات «ارتش سرخ» و «پیروزی نیروهای اتحاد جماهیر شوروی» را در جنگ جهانی دوم فراموش کنند.

یکی از موتورسواران که با سرویس جهانی بی‌بی‌سی صحبت کرده است می‌گوید: «نمی‌تواند تاریخ را بازنویسی کنید و با استالین مانند هیتلر برخورد کنید.»

اما منتقدان پوتین گفته‌اند که یادبود «نیروهای اتحاد جماهیر شوروی» در جنگ جهانی دوم بهانه است و «گرگ‌های شب» با توجه به نزدیکی‌شان به رئیس جمهوری روسیه می‌خواهند در اروپا کمپین تبلیغاتی برای سیاست‌های روسیه در شرق اوکراین راه بیاندازند.

تاکنون لهستان و جمهوری چک به طور رسمی گفته‌اند که این موتورسواران حق ندارند وارد مرزهای این کشورها شوند. وزارت امور خارجه لهستان در اعلامیه‌ای گفته است که از «مسیر حرکت» گروه «گرگ‌های شب» خبری ندارد و چون این اطلاعات در اختیار این وزارت خانه قرار نگرفته است، نمی‌تواند امنیت این گروه را تأمین کند و به همین دلیل ورود آن‌ها به خاک لهستان ممنوع است.

الکساندر زالدوستانف، رهبر باند «گرگ‌های شب»، از دوستان نزدیک ولادیمیر پوتین است. نام او در لیست تحریم‌های اقتصادی و ممنوعیت سفر در ایالات متحده آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا به چشم می‌خورد. به همین دلیل زالدوستانف تنواانسته است که ویزای شینگن دریافت کند.

زالدوستانف بیانیه دولت لهستان را، «هیستری ضد روسی» خواند و گفت: «این تلاشی برای بازنویسی تاریخ است و پیروزی ما نزدیک است.»

زالدوستانف که سال ۲۰۱۳ از پوتین مدال افتخار کسب کرده است یک هنگ موتورسواران ضد شورش را برای حفاظت از کاخ کرملین در مقابل تظاهرکنندگان طرفدار «غرب» تربیت کرده است.

موتورسواران «گرگ‌های شب» به احتمال زیاد در مرز لهستان متوقف خواهند شد و به جشن هفتادمین سالگرد پیروزی متفقین بر آدولف هیتلر نخواهند رسید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.