ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظريف : دولت آمريکا مسئول اجرای توافقنامه هسته‌ای است

وزیر خارجه ایران می‌گوید می‌خواهد از طرف آمريکايی درباره «آثار توافق احتمالی» بر وضع داخلی تعهدات اين کشور «توضيح بيشتری بشنود.»

محمدجواد ظريف، وزير خارجه ايران در ابتدای ورود به نيويورک در جمع خبرنگاران گفت که دولت آمريکا مسئول اجرای توافقنامه هسته‌ای است.

وزير خارجه ايران می‌گويد که تحريم و توافق با يکديگر «سازگاری ندارند»

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) ظريف افزود که مشکلات داخلی کشورها آن‌ها را از اجرای تعهدات بين‌المللی «معاف نمی‌کند.»

دولت‌های ايران و آمريکا با فشار مخالفان داخلی مذاکرات هسته‌ای روبه‌رو هستند.

کميته روابط خارجی سنای آمريکا از رئيس‌جمهوری اين کشور خواسته تا در مدت پنج روز پس از رسيدن به توافق با ايران، متن اين توافق را برای بررسی به کنگره ارائه کند.

همچنين نمايندگان مجلس ايران يک طرح دو فوريتی‌ تهيه کرده‌اند که بر اساس آن توافق هسته‌ای ميان ايران و ۱+۵ بدون تصويب مجلس فاقد اعتبار خواهد بود.

لغو تحريم‌ها يکی از عمده‌ترين اختلاف ايران و قدرت‌های جهانی است. ايران پس از پايان مذاکرات هسته‌ای لوزان و دستيابی به چارچوب‌های توافق بر اين باور است که همه تحريم‌های اقتصادی و مالی بايد از روز آغاز اجرای توافق لغو شود اما آمريکا می‌گويد که تحريم‌ها به صورت مرحله‌ای حذف خواهد شد.

وزير خارجه ايران می‌گويد که تحريم و توافق با يکديگر «سازگاری ندارند» و بر پايه چارچوب‌های توافق لوزان، هم‌زمان با اجرای توافقنامه، تحريم‌ها «بايد برداشته شوند» و قطعنامه‌های شورای امنيت هم از طريق قطعنامه تازه‌ای لغو شوند.

ديدار کری و ظريف

ظريف که برای شرکت در اجلاس معاهده ان‌پی‌تی به نيويورک سفر کرده، ممکن است امروز دوشنبه با جان کری، همتای آمريکايی‌اش ديدار و گفت‌وگو کند.

مقامات آمريکايی تأييد کرده‌اند که اين ديدار عصر امروز انجام می‌شود.

وزير خارجه ايران می‌گويد به نيويورک آمده تا از طرف آمريکايی درباره «آثار توافق احتمالی» بر وضع داخلی تعهدات اين کشور «توضيح بيشتری بشنود.»

ايران و کشورهای گروه ۱+۵ شامل آمريکا، بريتانيا، فرانسه، روسيه، چين به همراه آلمان بر پايه مهلت از پيش تعيين‌شده تا ۱۰ تير ۱۳۹۴ فرصت دارند که به اين توافق دست پيدا کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دهوند

    ظریف ! آدم چاپلوس و دروغگوی مردم فریب !