ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ سالانه ۹۸۰۰ نفر در ايران بر اثر حوادث و بيماری‌های شغلی

بيش از ۴۳ درصد مرگ‌های ناشی از حوادث و بيماری‌های شغلی در ایران در بخش صنعت رخ می‌دهد.

حسن هفده‌تن، معاون روابط کار وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی ايران خبر داده که سالانه دست‌کم ۹۸۰۰ نفر در ايران بر اثر حوادث و بيماری‌های شغلی جان خود را از دست می‌دهند.

روزنامه شهروند، امروز پنج‌شنبه ۱۰ ارديبهشت به نقل از هفده‌تن گزارش داد که از اين رقم سالانه ۱۴۰۰ تن بر اثر حوادث شغلی جان خود از دست می‌دهند و شش برابر آن يعنی ۸۴۰۰ نفر نيز بر اثر بيماری‌های شغلی فوت می‌کنند.

به گفته اين مقام وزارت کار، بيش از ۴۳ درصد مرگ‌های ناشی از حوادث و بيماری‌های شغلی در بخش صنعت رخ می‌دهد.

روزانه ده‌ها حادثه در کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و محيط‌های کاری مختلف ايران رخ می‌دهد و منجر به از کارافتادگی، نقص عضو، بيماری‌های طولانی‌مدت و حتی از دست رفتن جان کارگران می‌شود.

فعالان حقوق کارگران در ايران براين باورند که در صورت عدم برنامه‌ريزی مناسب در مورد کارگران آسيب‌ديده، شاهد گسترش روزافزون آثار مخرب روانی و اقتصادی اين حوادث بر خانواده کارگران آسيب‌‌ديده خواهيم بود.

کوتاهی برخی از سازمان‌ها و نهادهای مسئول در نظارت کامل و دقيق کارگاه‌ها، وجود مشکلات مالی در کارگاه‌ها و مراکز توليدی، فعاليت برخی کارگاه‌های پنهانی دور از چشم مجريان قانون، بی‌اطلاعی کارگران در مورد مخاطرات محيط کار وهمچنين سهل‌انگاری برخی از کارگران در استفاده از وسايل بهداشت کار از ديگر عوامل مهم در بروز حوادث هنگام کار در ايران به شمار می‌رود.

سازمان پزشکی قانونی همچنين گفته است در ۱۰ سال گذشته (۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲) ۱۲ هزار و ۴۳۷ نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده‌اند و تلفات حوادث کار طی سال‌های اخير سير صعودی داشته است.

اين آمار صرفاً مرگ‌های ناشی از حوادث شغلی را شامل می‌شود و شامل مرگ‌های ناشی از بيماری‌های شغلی نيست.

در اين ۱۰ سال کمترين ميزان مرگ ناشی از حوادث کار با ۶۹۷ مورد در سال ۱۳۸۳ و بيشترين اين آمار با  ۱۹۹۴ فوتی در سال ۱۳۹۲ گزارش شده ‌است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.