ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نجات بیش از ۱۶۰ زن و کودک از دست گروه بوکوحرام

برای آزاد کردن این افراد درگیری‌های شدیدی میان ارتش نیجریه و گروه بوکوحرام درگرفته است. دست‌کم یک زن و یک سرباز کشته شده‌اند. هشت زن و چهار سرباز دیگر هم زخمی شده‌اند.

دست‌کم ۱۶۰ زن و کودک دیگر در جریان درگیری میان ارتش نیجریه و جنگجویان گروه بوکو حرام، از دست این گروه نجات داده شدند.

نیروهای نظامی نیجریه می‌گویند که دست‌کم ۱۶۰ زن و کودک دیگر را از دست گروه بوکوحرام نجات داده‌اند. این خبر در حالی روز پنج‌شنبه ۳۰ آوریل/ دهم اردیبهشت ماه منتشر شده است که روز گذشته (چهارشنبه ۲۹ آوریل/ نهم اردیبهشت) نیز ۲۹۳ زن و کودک که توسط بوکو حرام ربوده شده و به اسارت درآمده بودند، با تلاش نیروهای نظامی نیجریه آزاد شدند.

بوکوحرام این افراد را در منطقه «جنگل سامبیسا» نگهداری می‌کرد و ارتش برای نجات آن‌ها نبرد سنگینی با این گروه داشت.

سخنگوی ارتش نیجریه، ژنرال ثانی عثمان، روز پنج‌شنبه گفته است که افراد آزاد شده حدود ۶۰ زن از گروه‌های سنی مختلف و ۱۰۰ کودک هستند. این افراد به منطقه‌ای امن منتقل شده‌اند تا روند بازگردانده شدن‌شان به محل زندگی و نزد خانواده‌های‌شان طی شود.

از حدود ۳۰۰ نفری که دیروز توسط ارتش نیجریه نجات داده شدند هم ۲۰۰ نفر دختر نوجوان و ۹۳ نفر، زن بودند.

در درگیری‌های شدیدی که برای آزاد کردن این افراد میان ارتش و گروه بوکوحرام درگرفته است، دست‌کم یک زن و یک سرباز کشته شده‌اند. هشت زن و چهار سرباز دیگر هم زخمی شده‌اند.

گزارشگر شبکه الجزیره از ابوجا گفته است که به دلیل وجود دشواری‌های بسیار در دسترسی به منطقه محل درگیری، امکان تأیید مستقل گزارش‌های ارتش وجود ندارد.

به گفته این خبرنگار اما ارتش قول داده است که تا آخر وقت روز پنج‌شنبه شواهد و عکس‌های بیشتری از افراد آزاد شده منتشر کند.

همه گروگان‌های آزاد شده که برخی از آن‌ها بنا به گفته خودشان مورد آزار و شکنجه جسمی و روانی قرار گرفته‌اند، در حال بررسی برای تعیین هویت خود هستند تا مشخص شود از کجا و چه زمانی توسط بوکو حرام ربوده شده‌اند.

سخنگوی ارتش نیجریه گفته است که دختران ربوده شده توسط بوکوحرام که در آگوست سال ۲۰۱۴ از شهر جیبوک در شمال شرق نیجریه به گروگان گرفته شدند، در میان افراد آزاد شده نیستند.

به نظر می‌رسد که جنگجویان گروه بوکوحرام این دختران دانش‌آموز را با کامیون به اعماق جنگل سامبیسا برده‌اند. ده‌ها تن از این دختران تا به حال فرار کرده‌اند اما ۲۱۹ نفر از آنان همچنان در اسارات گروه بوکوحرام هستند.

گروه اسلام‌گرای تندوری بوکو حرام تاکنون شمار نامعلومی از دختران، زنان و مردان جوان را ربوده و از آن‌ها به عنوان برده جنسی و جنگجو استفاده می‌کند. حمله نیروهای چند ملیتی از آخر ماه ژانویه، زمینه فرار یا آزاد شدن بسیاری از این افراد را فراهم کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.