ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لژیون خارجی کردها علیه داعش

صدها رزمنده خارجی در صفوف شبه‌نظامیان کرد علیه داعش می‌جنگند. در بین آنها همه ‌گونه آدمی دیده می‌شود: از کشاورز و سرباز سابق تا جوانان ماجراجو و بی‌تجربه.

صدها رزمنده خارجی در صفوف شبه‌نظامیان کرد علیه داعش می‌جنگند. در بین آنها همه ‌گونه آدمی دیده می‌شود: از کشاورز و سرباز سابق تا جوانان ماجراجو و بی‌تجربه.

نایک سرباز ۳۳ ساله آمریکایی در صفوف کردها علیه جهادگرایان می‌جنگد.

هزاران جهادگر اروپایی در ماه‌‌های گذشته برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق سفر کرده‌اند تا در پرپایی «خلافت اسلامی» سهیم باشند؛ کشورهایی که اغلب این افراد پیش از این هیچگاه پا در خاک آنها نگذاشته بودند.

اما برخی از شهروندان اروپایی و آمریکایی هم وجود دارند که در صفوف مخالفان داعش می‌جنگند. اویگر آندر شیمشک، عکاس بین‌المللی ترک، برخی از این رزمندگان خارجی را که در صفوف یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) در کردستان سوریه می‌جنگند، همراهی کرده است. این داوطلبان خارجی هم پیش از این هیچگاه در منطقه نبوده‌اند.

شیمشک با سربازانی حرفه‌ای برخورد کرد که حتی عضو سابق یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا بودند. او همچنین کسانی را دید که بدون هیچگونه تجربه نظامی، صرفا از روی ماجراجویی به کردستان سوریه آمده‌‌اند تا جلوی پیشروی داعش را بگیرند. بعضی از آنها قبل از سفر به کردستان، به طور نمونه، سرگرم کشاورزی یا دیوارنگاری (گرافیتی) بودند. این مردان از کشورهایی مانند آلمان، اسپانیا، نیوزلند، بریتانیا و آمریکا آمده‌اند.

شیمشک بر اساس گفتگو با رزمندگان یاد شده می‌گوید: «بعضی از آنها فقط قصد دارند بعد از حضوری چند ماهه به خانه بازگردند و گروهی دیگر تصمیم گرفته‌اند تا نابودی داعش و یا کشته شدن خود آنجا بمانند.»

نیروهای شبه‌نظامی خارجی در گروه‌های جداگانه و مستقل در کنار نیروهای «ی‌پ‌گ» می‌جنگند. اغلب جنگجویان کرد با زبان انگلیسی آشنایی ندارند. شیمشک می‌گوید به همین دلیل برای پیشگیری از سوتفاهم، این دو گروه جداگانه فعالیت می‌کنند و هر واحد خارجی توسط یک مترجم همراهی می‌شود.

در فوریه ۲۰۱۵ یک سرباز بریتانیایی از واحد نظامی خود که در قبرس مستقر است جدا شد تا به صفوف جنگجویان کرد در سوریه بپیوندد.

در آلمان هم مورد «ایوانا هوفمان» توجه افکار عمومی را جلب کرد. دختری ۱۹ ساله از شهر دویسبورگ که در کنار شبه‌نظامیان کرد سوری می‌جنگید و توسط داعش کشته شد.

اکنون در «تل تمر» جایی که ایوانا هوفمان جان باخته بود، عکاس ترک با پیکارجویان خارجی جدیدی برخورده است.

در میان داوطلبان خارجی در کردستان سوریه همه گونه آدمی دیده می‌شود؛ از سربازان سابق تا ماجراجویان بی‌تجربه.
دو سرباز ۲۱ و ۲۳ ساله بریتانیایی و آمریکایی در سنگر مقابله با داعش.
این مرد ۶۷ ساله شهروندی کانادایی‌ست. او اکنون تحت نام «هوال زینار» علیه داعش می‌جنگد.
این واحد داوطلبان خارجی نام «تیم آزادی» را بر خود نهاده است.
این مرد ۳۳ ساله نیوزلند را ترک کرده تا در کنار کردها علیه داعش بجنگد.
یک آمریکایی ۲۶ ساله که عکس همسر و پسرش را در دست دارد در کنار کردها تحت نام «هوال دیلساد» می‌جنگد.
رزمندگان کرد «ی‌پ‌گ» خالکوبی سرباز سابق نیروی دریایی آمریکا را با شگفتی و تحسین نگاه می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عبداله

    از عشق سوزنگر سر رشته تدبیر را/ چاره به چه می ماند بگذار حیل ها را از اعتقاد عشقش آفتاب به گور دوزد/ دیگر چه خواهد بود جایگاه وکیل ها را آن سوزنگری را صنعت ز که آموخته است/ سوزن بان را بدزداند بازی ریل ها را دختران فریبا را در میکده اش بینی/ او نیک بخیه کرد سکنی به سیل ها را

  • «لژیون خارجی کردها علیه داعش» « Radio Koocheh

    […] منبع: وب‌سایت رادیو زمانه […]

  • REZGAR

    زنده باد کردستان آزاد و زنده باد تمام آزادیخواههای جهانو زنده باد سوسیالیسم