ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شماری از معلمان در ايران به نهادهای امنيتی احضار شدند

شماری از معلمان در ايران به دليل فعاليت‌های صنفی از سوی نهادهای امنيتی احضار و بازجويی شده‌اند.

شماری از معلمان در ايران به دليل فعاليت‌های صنفی از سوی نهادهای امنيتی احضار و بازجويی شده‌اند.

معلمان ایران در چند ماه اخیر بارها در شهرهای مختلف دست به تجمعات اعتراضی زده‌اند.

به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اسماعيل عبدی، محمود بهشتی لنگرودی، خانواده معلم زندانی رسول بداقی ، مسعود زينال‌زاده، مجتبی قريشيان و مهدی بهلولی، شماری از فعالان صنفی هستند که «مورد تهديد قرار گرفته يا احضار شده‌اند.»

بر پايه اين گزارش، ۱۳ ارديبهشت، اسماعيل عبدی، دبيرکل کانون صنفی معلمان به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات احضار و به وی درباره شرکت در تجمع هشدار داده شده است.

مأموران پس از اين احضار، در تماسی با وکيل عبدی، از وی خواسته‌اند تا موکلش را برای تحمل ۱۰ سال حبس معرفی کند يا اين‌که از دبيرکلی کانون معلمان استعفا دهد تا حکم حبس‌‌اش اجرا نشود.

ظاهراً اسماعيل عبدی در پی افزايش فشارها، از دبيرکلی کانون صنفی معلمان استعفا کرده است.

همچنين روز ۱۴ ارديبهشت، محمود بهشتی لنگرودی از اعضا و سخنگوی پيشين کانون صنفی معلمان، به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات احضار و عدم اجرای حکم ۹ سال حبس وی را نيز مشروط به اعلام استعفا کردند.

پس از آن در ۱۵ ارديبهشت مأموران به منزل معلم زندانی رسول بداقی مراجعه کردند و پس از تفتيش منزل وسايلی از قبيل کامپيوتر، لپ‌تاپ، دوربين و چند حلقه سی‌دی را با خود بردند.

مسعود زينال‌زاده و مجتبی قريشيان از اعضای کانون صنفی معلمان نيز روز ۱۶ ارديبهشت احضار و از حضور در تجمع ۱۷ ارديبهشت منع شدند.

قرار است امروز، پنج‌شنبه ۱۷ ارديبهشت، معلمان در اعتراض به شرايط صنفی و پيگيری مطالبات خويش، در ميدان بهارستان و روبه‌روی مجلس تجمعی اعتراضی برگزار کنند.

معلمان ایران در چند ماه اخیر بارها در شهرهای مختلف دست به تجمعات اعتراضی نسبت به وضعیت صنفی‌شان زده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 97

    […]  شماری از معلمان در ایران به نهادهای امنیتی احضار شدند رادیو زمانه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ شماری از معلمان در ایران به نهادهای امنیتی احضار شدند […]