ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رقابت فشرده کامرون و میلیبند در انتخابات بریتانیا

احزاب محافظه‌کار و کارگر در رقابتی دوش به دوش قرار دارند. لیبرال دمکرات‌ها، حزب استقلال بریتانیا و حزب سبزها از دیگر مدعیان انتخابات هستند. عصر جمعه ۸ مه نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

انتخابات سراسری بریتانیا صحنه رقابت دوش به دوش دیوید کامرون و اد میلیبند، نامزدهای احزاب محافظه‌کار و کارگر است. احزاب لیبرال دمکرات، حزب استقلال بریتانیا و حزب سبزها از دیگر مدعیان این انتخابات هستند.

انتخابات سراسری بریتانیا، ساعت ۷ صبح پنجشنبه ۷ مه آغاز شد. حوزه‌های رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ باز خواهند بود و پس از آن شمارش آرا آغاز می‌شود. گمان می‌رود تا عصر جمعه نتیجه نهایی اعلام شود. در این انتخابات با شرکت ۵۰ میلیون نفر واجد رأی، سرنوشت ۶۵۰ کرسی پارلمان مشخص خواهد شد.

حزب محافظه‌کار، حزب کارگر، حزب لیبرال‌دموکرات و حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) و حزب سبزها، مدعیان اصلی این دوره انتخابات سراسری بریتانیا هستند. هر یک از این احزاب برای پیروزی در انتخابات به ۳۲۶ کرسی پارلمان نیاز دارند. اگر هیچیک، این تعداد کرسی را کسب نکند، تصمیم با ملکه بریتانیا خواهد بود که از رهبر حزب دارای اکثریت بخواهد دولتی ائتلافی تشکیل دهد.

خبرگزاری آلمان می‌نویسد مبارزه انتخاباتی در بریتانیا این بار نقطه عطفی نداشت و رأی‌دهندگان از پایان گرفتن کارزارهای مربوطه خوشحالند. بنا بر نظرسنجی‌ها، رقابت دیوید کامرون و دیوید میلیبند، شانه به شانه است و هیچیک از این دو نمی‌توانند اکثریت مطلق را برای تشکیل دولت به دست آورند.

طبق آخرین داده‌ها، حزب محافظه‌کار با ۳۴درصد و حزب کارگر با ۳۳درصد، هم‌دوش یکدیگر پیش می‌روند.

اد میلیبند ۴۵ ساله که در حزب خودش به "اد سرخ" شهرت دارد، قول داده که در صورت انتخاب شدن، سیستم بهداشت کشور را احیا کند، مانع فرار مالیاتی شود، با آسیب‌های زیست محیطی مبارزه کند و از جمله استفاده از زغال سنگ به جای منبع انرژی را کاهش دهد.

میلیبند در آکسفورد، فلسفه، سیاست و اقتصاد خوانده است. کامرون ۴۹ ساله نیز دقیقاً در همین رشته‌ها از آکسفورد فارغ‌التحصیل شده است.

دیوید کامرون، نخست‌‌وزیر کنونی بریتانیا از رأی‌دهندگان خواسته که به او رأی دهند تا برنامه رفرمیستی پنج سال گذشته را پیش ببرد. اد میلیبد، رقیب کامرون اما با انتقاد از کم‌کاری کامرون در دوران نخست‌‌وزیری‌ می‌گوید سالمندان، مهاجران، تنگدستان، کارمندان کم درآمد و کارگران از سیستم درمانی و بهداشتی نامناسب و اجاره‌های بالا در بریتانیا در رنج هستند.

یکی از محورهای اصلی رقابت کامرون و میلیبند، موضوع عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپاست. کسی که ساکن خانه شماره ۱۰ در داونینگ استریت شود، نقش مهمی در آینده بریتانیا در اتحادیه اروپا خواهد داشت. کامرون در ماه اکتبر هنگامی که کمیسیون اروپا از بریتانیا بیش از دو میلیارد یورو دیگر برای بودجه اتحادیه اروپا مطالبه کرد، طی سخنرانی تندی به شدت علیه این کمیسیون موضع گرفت. او در کارزارهای انتخاباتی وعده داده که برای حضور بریتانیا در اتحادیه، تا سال ۲۰۱۷ رفراندومی برگزار می‌کند.

اما میلیبند گفته که برگزاری رفراندوم برای خروج از اتحادیه اروپا را گزینه‌ای درست نمی‌داند و آینده بریتانیا را درون اتحادیه اروپا می‌بیند و نه در بیرون آن.

در سال ۲۰۱۰، حزب محافظه‌کار با کسب ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار رأی توانست ۳۰۷ کرسی پارلمان را به دست آورد. رهبر این حزب، دیوید کامرون در ائتلاف با لیبرال‌دموکرات‌ها به مقام نخست‌وزیری دست یافت. احتمالاً ناسیونالیست‌های اسکاتلندی که خواستار جدایی این کشور از بریتانیا هستند، سومین حزب بزرگ پارلمان خواهند بود و نقشی مهم در دولت ائتلافی خواهند داشت.

خبرگزاری آلمان می‌نویسد، بیشترین بهره از این انتخابات را حزب اسکاتلندی SNP و رهبر آن خانم نیکولا استورجن می‌برد. این حزب که سردمدار جدایی اسکاتلند از بریتانیا بود، می‌تواند روی ۶ کرسی از ۵۰ کرسی وست مینستر حساب باز کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.