ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم محمدعلی طاهری به اتهام «افساد فی‌الارض» صادر می‌شود

محمدعلی طاهری هم اکنون در حال گذراندن دوره پنج ساله حبس در زندان است. اکنون او مجدداً ۲۱ ارديبهشت، برای دفاع از اتهام «افساد فی‌الارض از طريق منحرف کردن افراد» به دادگاه می‌رود.

محمدعلی طاهری، بنيانگذار موسسه فرهنگی هنری «عرفان حلقه» ۲۱ ارديبهشت در خصوص اتهام «افساد فی‌الارض» به دفاع از خود خواهد پرداخت.

محمدعلی طاهری، بنيانگذار موسسه فرهنگی هنری «عرفان حلقه»

محمود عليزاده طباطبايی، وکيل طاهری، امروز شنبه ۱۹ ارديبهشت به خبرگزاری تسنيم گفته که دادگاه موکلش هفته گذشته برای رسيدگی به اين اتهام برگزار شده و آخرين دفاع نيز ۲۱ ارديبهشت انجام می‌شود.

به‌گفته اين وکيل دادگستری، بعد از تحويل لايحه آخرين دفاع و مطالعه آن توسط قاضی، دادگاه در خصوص اين پرونده تصميم خود را اعلام می‌کند.

عليزاده طباطبايی می‌گويد همه فعاليت‌های موکلش قانونی بوده است.

از محمدعلی طاهری به عنوان بنيان‌گذار طب مکمل ايرانی، فرادرمانی و سايمنتولوژی و نظريه‌ پيوند شعوری ياد می‌شود. او مؤسسه فرهنگی هنری «عرفان حلقه» را در دهه ۸۰ شمسی به ثبت رسانده است.

عرفان حلقه، انواعی از رفتار‌های آيينی فردی و جمعی بر اساس آموزه‌های عرفانی و شبه علمی را در برمی‌گيرد که ادعا می‌شود فرد بر اساس آن‌ها به آرامش دست پيدا می‌کند.

گرایش به عرفان در يک دهه گذشته در ايران بيشتر از قبل شده‌اند. همزمان حکومت ایران در سال‌های اخير با عنوان‌هايی چون عرفان‌های انحرافی، عرفان‌های کاذب يا عرفان‌های نوظهور به مقابله با آن‌ها برخاسته است.

طاهری که مريدان و هوادارانش او را با لفظ استاد خطاب قرار می‌دهند، عليرغم اينکه فعاليت‌هايش در گذشته در ايران آزاد بوده و از آن تقدير شده، از اواخر سال ۱۳۸۹ و پس از گسترده‌تر شدن دامنهٔ مخاطبانش، با محدوديت‌های گسترده‌ای روبرو بود که در نتيجه اعمال اين محدوديت‌ها، مجبور به توقف کليه فعاليت‌های خود از تاريخ ۱۰ مردادماه سال ۱۳۸۹ شد.

او در تاريخ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ برای سومين مرتبه بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام «توهين به مقدسات، مداخله غيرقانونی در امور پزشکی و درمان بيماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع با لمس نامحرم، استفاده غيرمجاز از عناوين علمی (دکتر و مهندس) و ضاله بودن کتب و آثار» به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ ميليون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

«افساد فی‌الارض از طريق منحرف کردن افراد»، اتهام دیگر طاهری بود که دادگاه به تحقيقات صورت گرفته در اين بخش اشکال گرفت و پرونده برای تکميل تحقيقات به دادسرا ارسال شد.

دادسرا نيز پس از رفع نواقص، پرونده را مجدداً به دادگاه ارسال کرد. ششم اسفند ماه سال ۹۳ برای رسيدگی به اين اتهام تعيين شد اما با درخواست مهلت طاهری، دادگاه برگزاری جلسه محاکمه را به سال جاری موکول کرد.

محمدعلی طاهری هم اکنون در حال گذراندن دوره پنج ساله حبس در زندان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ما طاهري

    در عرفان حلقه مريدي و مرادي وجود ندارد و خود ايشان بارها عنوان كردن من مراد كسي نيستم فقط وظيفه اي داشتم كه ممطالبي رو به شما برسونم و يك سال قبل از دستگيري آخر اعلام بازنشستگي كرده بودن و ويديو اون موجود است آخه اين ملجم ها يه كم تو يوتيوب بگردين و كلاس هاي عرفان حلقه كه با مجوز تو دانشگاه تهران برگزار شده بود رو ببينيد تا معلوم بشه كجاي اون مخالفت با دين بوده جز اين كه خيلي ها از اين طريق با دين آشتي كردن و به آشتي به خدا و خلق خدا رسيدن اين دنيااي مجازي مال همه اونايي كه بهش دل بستن كفر و دين در برعشاق نكو كار يكيست