ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خشم امام جمعه اراک از انتصاب استاندار جديد استان مرکزی

قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، امام جمعه اراک و رئیس سابق وزارت اطلاعات ایران در خطبه‌های نماز جمعه گفت که «در مسائل اخير آقايان تخلف کردند، با من دست دادند ولی به وعده خود عمل نکردند.»

قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، امام جمعه اراک و رئیس سابق وزارت اطلاعات ایران از اينکه وزارت کشور در انتصاب استاندار جديد استان مرکزی به نظرات او توجه نکرده در سخنانی خشم‌آلود دولت را به «تخلف» متهم کرد.

دری نجف‌آبادی پس از افشای قتل‌های زنجیر‌ه‌ای از سمت خود به عنوان وزیر اطلاعات دولت خاتمی استعفا داد

به گزارش خبرگزاری فارس، دری نجف‌آبادی ۱۸ ارديبهشت در نماز جمعه گفت که «در مسائل اخير آقايان تخلف کردند، با من دست دادند ولی به وعده خود عمل نکردند.»

دری نجف‌آبادی، وزير اطلاعات دولت محمد خاتمی، رئيس‌جمهوری پيشين ایران بوده است.

اشاره دری نجف‌آبادی به انتصاب محمود زمانی قمی به عنوان استاندار استان مرکزی است که هفته گذشته به تاييد هيأت دولت رسيد.

همزمان خبر‌ها حاکی از آن است که دری نیز به عنوان امام جمعه اراک در مراسم معارفه استاندار استان مرکزی حاضر نشده است. علاوه بر این، روزنامه «۸ دی» در این باره نوشت که «جمعی از مردم استان در مخالفت با انتصاب محمود زمانی‌قمی مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند.»

مداخله امامان جمعه در انتخاب استانداران

امامان جمعه و نمايندگان مجلس در دو سال اخير در فرايند انتحاب استانداران و فرمانداران به شکل کم‌سابقه‌ای دخالت کرده‌اند. اين دخالت‌ها از یک طرف انتقاداتی را درباره وزارت کشور و وزیر آن در پی داشته است و از طرف دیگر دیگر عمدتاً کسانی به عنوان استاندار و فرماندار انتخاب ‌می‌شوند که با برنامه‌های دولت حسن روحانی همسو نيستند.

هفته گذشته خبرگزاری‌های نزدیک به جریانات محافظه‌کار در ایران تلاش کردند تا دولت حسن روحانی را برای انتصاب زمانی قمی که يک چهره اصلاح‌طلب است، تحت فشار قرار دهند. با وجود این فشارها دولت ایران زمانی قمی را به عنوان استاندار استان مرکزی انتخاب کرد.

دری نجف‌آبادی همچنين در نماز جمعه خواهان به کارگيری افراد «بدون حاشيه» در استان مرکزی شده است.

در دوره ریاست دری نجف‌آبادی بر وزارت اطلاعات شماری از نويسندگان و دگرانديشان از سوی کارکنان وزارت اطلاعات به قتل رسيدند. دری نجف‌آبادی پس از اين رويدادها و به درخواست محمد خاتمی، ناچار شد از سمتش استعفا دهد. او از اعضای مجلس خبرگان رهبری است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    واقعآ مسخره است وقتی که یک امامک پلاک موقت جمعه زورش از دولت و استاندار بیشتر است . http://www.radiozamaneh.com/218646

  • حمید

    یکی‌ به این آقا اطلاع بدهد دیگر رئیس نیست!! شلوغ نکند! استبداد ولایت مطلقه فقیه و بی‌ لیاقتی "مسئولان" آن چه خر تو خر عظیمی‌ درست کرده! شاد باشید. حمید