ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی عربستان را حکومت «تازه‌کاری» خواند که مسائل سياسی را نمی‌فهمد

او در جريان اين سخنرانی حمله به يمن را خطايی استراتژيک دانست و عربستان سعودی را کشوری خواند که هميشه با دلار کارش را انجام می‌دهد.

حسن روحانی،‌ رئيس‌جمهوری ايران بار ديگر با انتقاد از سياست‌ خارجی عربستان سعودی گفته «يک حکومتی که مسائل سياسی منطقه و جهان را نمی‌فهمد و نمی‌داند و تازه‌کار است، بعد از ساليان دراز آمده و می‌خواهد خود را نشان دهد.»

حسن روحانی/ عکس از محمدرضا عباسی

روحانی که در مراسم گراميداشت هفته هلال احمر سخن می‌گفت، حمله عربستان به يمن را «ناجوانمردی يک همسايه» دانست که به جای کمک، بمب بر سر يمن می‌ريزد. به گفته رئيس دولت يازدهم، حاکمان عربستان بر خلاف همه اصول انسانی در شرايطی که يمن دچار مشکل دارويی و امکانات است، به خانه‌ها و بيمارستان‌ها و مناطق مسکونی و فرزندان آن کشور حمله کرده است.

او در جريان اين سخنرانی حمله به يمن را خطايی استراتژيک دانست و عربستان سعودی را کشوری خواند که هميشه با دلار کارش را انجام می‌دهد و اکنون می‌خواهد با بمب نشان دهد در منطقه تأثير دارد و قدرتمند است.

در پی حمله ائتلاف به رهبری عربستان به يمن، اختلاف‌های منطقه‌ای و جنگ لفظی ايران و عربستان بالا گرفته و رهبران دو کشور به صراحت يکديگر را متهم به دخالت در امور يمن می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    در خلال اعتراضات  جوانان مهاباد از (پنجشنبه 17اردیبهشت) تا صبح روز جمعه 18اردیبهشت طبق اطلاعات موثق دریافتی حدود 700نفراز جوانان و مردم مهاباد بازداشت شده یا احضار و بعد بازداشت شده‌اند. این بازداشتها توسط ارگانهای مختلف اطلاعاتی - امنیتی بوده اما توسط سرکردگان اطلاعات سپاه پاسداران هدایت می‌شده‌اند. اغلب بازداشت‌شدگان را اطلاعات سپاه پاسداران به شهرهای پیرانشهر و بوکان منتقل کرده است. بسیاری از بازداشت‌شدگان مجروحان هستند. رژیم در جریان سرکوب خیزش مردم مهاباد و در وحشت از گسترش و استمرار آن به‌طور گسترده‌یی از شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای استفاده کرده است.

  • naseem

    چطور این اجازه رو به خودتون میدید تا در سوریه و عراق و لبنان و یمن و ... دخالت کنید و حتی حضور نظامی داشته باشید اما این اجازه رو برای دیگران قائل نیستید؟ رفتار امروز عربستان نتیجه تفرقه افکنی، تحرکات و آشوبی است که جمهوری اسلامی در چند دهه گذشته در منطقه دنبال می کرده.. حکومت ایران باید هر چه سریع تر سیاست هزینه بردار خود در قبال سوریه و عراق و یمن و لبنان و ... را تغییر دهد و به حاکمیت ملی کشورها احترام بگذارد و اجازه دهد مردم این کشورها بر سرنوشت خود حاکم باشند

  • hasani

    به جای اظهار ِ نظر در مورد ِ مردم ِ فقیر ِ و بی دفاع ِ یمن و عراق و لبنان و فلسطین و سومالی و ... تو به فکر مردم ِ  ایران باش که با فقر و فلاکت دست و پنجه نرم می کنند. اول وطن رو آباد کن بعد به فکر ِ آن دیگرانی باش که دل ات واسشون می سوزه.

  • nader

    پایگاه پاسداران در مران یمن سایت‌های یمنی نوشته‌اند که یک پایگاه نظامی وابسته به حکومت ایران در منطقه مران ایجاد شده است. همچنین فرماندهان و کارشناسانی از سپاه پاسداران به این پایگاه ارسال شده‌اند تا حوثی‌ها را در صعده تحت آموزش نظامی قرار دهند. همچنین اردوگاه‌های نظامی، کارگاه‌های تولید مواد منفجره و انبارهای اسلحه و موشک در منطقه ایجاد شده است. گزارش‌هایی از حضور حدود ۱۲۰ افسر بلندپایه نخبه از سپاه پاسداران ایران منتشر شده که در صعده اتاق عملیات سری حوثی‌ها را مدیریت می‌کنند. کارشناسان پاسدار به همراه سفیر ایران در صنعا بارها از کوه‌های مران بازدید کردند و با ناهمواری‌های آن آشنا شدند تا برای تشکیل گروهی پاسدار با نام بسیج حوثی برنامه ریزی کنند؛ گروهی که در کوه‌ها پایگاه می‌گیرد..

  • faryad

    مسئولان پلیس ولایت نیمروز افغانستان ، دیروز (جمعه 8 مه ) اعلام کردند که نیروهای پلیس از فروش لاشه‌ یک هواپیمای بدون ‌سرنشین امریکایی به ماموران ایرانی‌ها جلوگیری کرده و یک فرد را به اتهام فروش آن بازداشت کرده‌اند. جنرال محمدقسیم جنگل‌باغ، فرمانده پلیس نیمروز گفته است که این هواپیمای بدون ‌سرنشین تجسسی در روزهای گذشته در یکی از محلات این ولایت سقوط کرده بود. جنگل‌باغ افزود که فرد متهم با همکاری شماری از افراد، این هواپیمای بدون ‌سرنشین را به ماموران ایرانی‌ فروخته بود که قبل از تحویل‌ آن به ماموران  ایرانی از سوی پلیس نیمروز بازداشت شد. به گزارش روزنامه اطلاعات افغانستان، وی گفت: "این طیاره مربوط به پایگاه‌های آمریکایی‌ها بود و به دست تعدادی اشخاص افتاده بود. آن‌ها با تعدادی از افراد ایرانی معامله کرده بودند که خوشبختانه به دست ما افتاد و فعلاً نزد ماست". بر بنیاد این گزارش، به گفته‌ فرمانده پلیس نیمروز، این هواپیمای بدون ‌سرنشین که در آن دوربین های فیلم‌برداری و عکاسی نصب شده بود، از یکی از پایگاه‌های نیروهای امریکایی در افغانستان پرواز کرده بود