ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابولا در لیبریا ریشه‌کن شد

الکس گاساسیرا، پزشک و نماینده سازمان بهداشت جهانی در لیبریا، در کنفرانسی خبری‌ اعلام کرد که اکنون ۴۲ روز از دفن آخرین فرد مبتلا به بیماری ابولا در لیبریا می‌گذرد.

سازمان بهداشت جهانی روز شنبه ۹ مه /۱۹ اردیبهشت اعلام کرد که همه‌گیری بیماری ایبولا که هزاران نفر از مردم لیبریا را در سال گذشته کشت، اکنون در این کشور پایان یافته است.

هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ابولا در ۴۲ روز گذشته گزارش نشده است. ۴۲ روز دو برابر حداکثر دوره نهفتگی ویروس در بدن بیمار است.

شیوع ابولا تاکنون ۱۱ هزار نفر را در آفریقا کشته است و موارد ابتلا به ابولا هنوز در دیگر مناطق غرب قاره آفریقا گزارش می‌شوند. سیرالئون و گینه، دو کشور دیگری هستند که به مانند لیبریا بدترین وضعیت شیوع ابولا در تاریخ را تجربه کرده‌اند و این بیماری هنوز در این کشورها ریشه‌کن نشده است.

ایبولا تا لحظه ریشه‌کن شدن، جان ۴۷۰۰ لیبریایی را گرفت.

الکس گاساسیرا، پزشک و نماینده سازمان بهداشت جهانی در لیبریا، در کنفرانس خبری‌ای اعلام کرد که اکنون ۴۲ روز از دفن آخرین فرد مبتلا به بیماری ابولا در لیبریا می‌گذرد؛ این زمان معیار رسمی این سازمان برای اعلام پایان انتقال انسان-به-انسان ویروس ابولا در کشور لیبریا است.

در این کنفرانس خبری رئیس‌جمهور لیبریا، آلن جانسون سیرلیف، یک دقیقه سکوت برای کسانی که جان خود را در اپیدمی ابولا از دست داده‌اند، درخواست کرد. جانسون سیرلیف افزود: «اجازه بدهید جشن بگیریم، اما محتاط و هوشیار باقی بمانیم.»

رئیس‌جمهور لیبریا، اپیدمی ابولا در کشورش را «زخمی بر وجدان جهانیان» خواند و گفت که برای برخی از بازماندگان، زمان بهبود اندوه «نسلی» به طول خواهد انجامید.

جانسون سیرلیف پس از صحبت‌هایش در این کنفرانس خبری شروع به فشردن دست شرکت‌کنندگان کرد؛ اقدامی نمادین در کشوری که تمام سال گذشته به شهروندان خود هشدار داده بود که انسان‌های دیگر را به هیچ‌وجه لمس نکنند.

با این حال مقامات سازمان بهداشت جهانی و بازماندگان در مورد خبر «ریشه‌کن شدن ایبولا» محتاط هستند. با توجه به اینکه کشورهای مجاور همچنان موارد ابتلا به این ویروس مهلک را گزارش می‌کنند، آینده این بیماری در لیبریا بستگی به کنترل مرزها دارد. این بدان معنی است تنها یک بیمار مبتلا به ایبولا اگر وارد این کشور شود، ویروس مجدد به خاک لیبریا باز خواهد گشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.