ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فشار برای برکناری رئيس دانشگاه اميرکبير

احمد معتمدی، رئيس اصلاح‌طلب دانشگاه اميرکبير هفته گذشته در ميان مخالفت تندروها، سخنرانی هاشمی رفسنجانی را لغو نکرد تا مخالفانش پرونده‌ ۱۸ سال پيش را عليه او بگشایند.

کمتر از يک هفته پس از سخنرانی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت در دانشگاه اميرکبير فشارها برای برکناری رئيس اين دانشگاه افزايش يافته‌است.

از چپ به راست: احمد معتمدی و اکبر هاشمی رفسنجانی/ عکس از امید وهاب‌زاده

احمد معتمدی، رئيس اصلاح‌طلب دانشگاه اميرکبير هفته گذشته در ميان مخالفت گسترده تندروها در ايران مراسم سخنرانی هاشمی رفسنجانی را در اين دانشگاه لغو نکرد تا مخالفانش پرونده‌ای مربوط به ۱۸ سال پيش را که عليه او گشوده بودند به سرانجام برسانند.

خبرگزاری تسنيم، امروز يکشنبه ۲۰ ارديبهشت گزارش داد که بر پايه اين پرونده، معتمدی متهم است که ۱۸ سال پيش و زمانی که رئيس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی بوده با سهميه ارزی وزارت علوم و ريالی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، ۵۰۰ هزار کيلوگرم مواد شيميايی اکسيد تيتان و مونوپنتاتريول (مواد کاربردی در رنگ‌سازی) را برای استفاده در طرح‌های مورد تأييد سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی وارد کشور کرد اما «آن‌ها را در بازار آزاد فروخته است.»

ديوان محاسبات کشور، معتمدی را بر پايه اين اتهام به پرداخت ۷۱۰ هزار دلار جريمه و سه ماه انفصال از مشاغل دولتی محکوم کرده است.

قاسم جعفری، عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفته که حکم ديوان محاسبات درباره رئيس دانشگاه صنعتی اميرکبير بايد اجرا شود.

معتمدی در واکنش به صدور اين حکم گفته که جای اين سوال باقی است که چرا بعد از ۱۸ سال بايد پرونده‌ای را بررسی کنند.

به گفته او «در اين پرونده مشخص است که مواد شيميايی از چه طريقی خريداری شده، پول پرداخت شده و حساب‌های دولتی که پول به آن پرداخت شده نيز مشخص است.»

معتمدی می‌گويد که طرح اين پرونده با «اهداف سياسی» و تبعات فعاليت‌هايی است که در دانشگاه شروع کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.