ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حوثی‌ها به طور مشروط آتش‌بس پیشنهادی عربستان را پذیرفتند

همزمان با پذیرش پیشنهاد آتش‌بس عربستان از طرف نظامیان حامی حوثی‌ها، جنگنده‌های ائتلاف اقامتگاه علی عبدالله صالح را در صنعا بمباران کردند.

جنگجویان حوثی با انتشار بیانیه‌ای هر نوع توافق با گروه ائتلاف را برای کاستن از درد و رنج مردم یمن مثبت ارزیابی کردند.

حمله هوایی عربستان به یمن/ عکس از آرشیو

آنها در این بیانیه که یکشنبه ۱۰مه/ ۲۰ ارديبهشت منتشر شد، خواستار رسیدگی بیشتر و کمک‌های بشر دوستانه به مردم یمن شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنابر این بیانیه شورشیان حوثی اعلام کرده‌اند که زیر چتر سازمان ملل متحد با گروه ائتلاف به رهبری عربستان مذاکره ‌می‌کنند.

عربستان پیش‌تر اعلام کرده بود که در صورت پذیرش آتش‌بس از سوی حوثی‌ها، این آتش‌بس از دو روز دیگر، سه‌شنبه به مدت پنج روز آغاز خواهد شد.

صنعا، پایتخت یمن بر اثر حملات شنبه شب نيروهای ائتلاف به مواضع حوثی‌ها در اين شهر، با توده‌ای از مه احاطه شده است. اين حملات به تلافی حمله سه روز پيش حوثی‌ها به مرز عربستان صورت گرفت.

حمله به اقامتگاه علی عبدالله صالح

در خبری دیگر شاهدان عينی می‌گويند جنگنده‌های هوايی گروه ائتلاف به رهبری عربستان محل سکونت علی عبدالله صالح، رئيس جمهوری پيشين يمن را در صنعا پايتخت اين کشور بمباران کردند. همزمان با این حملات، متحدان نظامی‌ حوثی‌ها آتش‌بس پیشنهادی عربستان را پذیرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی يمن سه بمب در اوايل روز يکشنبه ۱۰ مه /۲۰ارديبهشت به خانه رياست جمهوری سابق يمن در صنعا اصابت کرد. اين خبرگزاری به نقل از شاهدان عينی گفت که اوضاع جسمی صالح و خانواده‌اش «خوب» است. بنابر این گزارش خانواده علی عبدالله صالح در زمان حمله در اقامتگاه خود نبودند.

صالح در سال ۲۰۱۲ پس از يکسال تظاهرات گسترده مردم يمن عليه حکومت او، پس از۳۰ سال سرنگون شد. اکنون بسياری از کشورها او را به حمايت از جنگجويان حوثی متهم می کنند.

صالح در چند هفته اخير با بالا گرفتن درگيری‌ها در يمن از بسياری کشورهای عرب درخواست پناهندگی کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عماد

    های،هوی میاورد،جمهوری آخوندی ایران شروع به قتل عام سنی ها در عراق و سوریه کرد، واکنش جامعه سنی ها گسترش داعش بود حالا هم سرداران دزد و جاسوس سپاه بحث از امپراطوری علی گدای خامنه ای کردند و نتیجه اش تشکیل ائتلاف نظامی کشورهای سنی شد.در کشور زندگی کردن به صورتی که شرافت یک نفر حفظ شود با وجود آخوندها آرزویی دست نایافتنی شده است اما دغدغه رژیم آخوندی توسعه نفوذ خود توسط حوثی های پابرهنه هوچی است.

  • بي نام

    درود بر حوثيها

  • بي نام

    درود بر حوثي هاي يمن كه به از 40 50 روز مقاومت عربها***و امريكا***رو سرجاش نشوندين درود برغيرتتان

  • سعید

    کاشکی روسیه هم به بهانه بازگرداندن یانکوویچ به قدرت به اوکراین حمله همه جانبه میکرد..تا میدیدیم واکنش جامعه جهانی چی بود...ایا دم از حقوق بشر میزدن یا نه..

  • آرش

    یادم هست که یک هفته قبل از جنگ یمن، ولایتی تریاکی میگفت این هوچی های حوثی نقشی مانند حزب الشیطان خونخوار در یمن ایفا خواهند کرد اما با شروع حملات جنگنده های ائتلاف، رهبر مزدو ر حوثی مانند موش مفت خور به زیر زمین خزید و از سویی دیگر مسولان جنایتکار ایران شروع به فحاشی میکنند.

  • بهنام

    خیانتهای صالح و رژیم ایران باعث نابودی کشور و ملت یمن گردیده است . حوثیها هیچ چاره ای جز پذیرش خفت بار این آتش بس ندارند و در این پنج روز صالح و سردسته اوباش حوثی و نوچه هایشان میتواند از سوراخ موش خود بیرون خزیده و نفسی تازه کنند . مرگ بر دین من در آوردی اسلام و پیروان قاتل و جنایتکارش .

  • عماد

    مشاهده میکنیم که مزدوران رژیم آخوندی وقتی با مشت آهنین روررو میشوند، جاخالی میکنند درست مثل همین هوچی های حوثی،درست مثل آخوندهای خونخوار و بزدل ایران