ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اداره اطلاعات یک زندانی محکوم به حبس ابد را به مکان نامعلومی منتقل کرد

منصور آروند، زندانی سیاسی کرد توسط مأموران وزارت اطلاعات از زندان مهاباد به مکانی نامعلوم منتقل شد.

منصور آروند، زندانی سیاسی کرد توسط مأموران وزارت اطلاعات از زندان مهاباد به مکانی نامعلوم منتقل شد.

منصور آروند خردادماه سال ٩٠ در منزل شخصی‌اش بازداشت و در شهریورماه سال ٩١ به اعدام محکوم شد.

هم‌بندی‌های این زندانی به خبرگزاری کُردپا گفته‌اند او به بازداشتگاه اداره وزارت اطلاعات مهاباد منتقل شده و تاکنون از دلیل انتقال و محل دقیق نگهداری او خبری نیست. برادر این زندانی نیز صحت این خبر را در گفت‌وگو با کردپا تأیید کرده است.

منصور آروند، هشتم آذرماه سال گذشته از زندان ارومیه به زندان مهاباد منتقل شد. او خردادماه سال ٩٠ در منزل شخصی‌اش بازداشت و در شهریورماه سال ٩١ به اتهام محاربه با خدا و همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف حکومت اسلامی ایران از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام این زندانی ٣٨ ساله از سوی دیوان عالی کشور با یک درجه تخفیف به حبس ابد تغییر یافت و خبر لغو این حکم پس از انتقالش به زندان مهاباد به‌شکل رسمی به او ابلاغ شده بود.

در همین حال فردی که نامش منتشر نشده از زندان مهاباد به کانون مدافعان حقوق بشر کردستان دراین باره گفته است: «منصور قبلاً به هم‌بندهای خود گفته بود، وی شک دارد که حکم اعدامش لغو شده باشد؛ زیرا هیچ‌گاه به‌طور رسمی و کتبی، حکمی مبنی بر لغو حکم اعدامش دریافت نکرده است.»

انتقال غیرمنتظره این زندانی هم‌بندی‌های او را نگران کرده است.

گروهی از زندانیان سیاسی در زندان‌های ایران در شرایط مبهم و نامشخصی به‌سر می‌برند و سالانه افرادی به دلیل فعالیت مدنی یا سیاسی دستگیر می‌شوند.

به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در سال ۲۰۱۴ نیروهای امنیتی دو هزار و ۵۱۱ نفر را به دلیل فعالیت‌های مدنی یا سیاسی بازداشت کرده‌اند.

دو سال پيش کمپين دفاع از زندانيان سياسی و مدنی در گزارشی اعلام کرد که ۸۳ زندانی با اتهام‌های سياسی - مذهبی و امنيتی در زندان‌های کارون اهواز، رجايی شهر کرج، اروميه، سنندج، اوين، زاهدان، سمنان، سقز و برخی از زندان‌های ديگر در انتظار اجرای حکم اعدام هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.