ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: کمک‌های ایران به یمن در اختیار سازمان ملل قرار گیرد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به یمن باید از طریق برنامه تدارکات سازمان ملل در جیبوتی توزیع شود.

وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه ۱۲ ماه مه / ۲۲ اردیبهشت اعلام کرد که کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به یمن باید از طریق برنامه تدارکات سازمان ملل در جیبوتی توزیع شود.

عربستان، ائتلاف منطقه‌ای و آمریکا معتقدند ایران تحت لوای کمک‌های بشردوستانه به شیعیان حوثی کمک تسلیحاتی می‌کند، ایران آن را رد می‌کند.

به‌گزارش رویترز، نیروی دریایی ایران روز دوشنبه اعلام کرده بود قصد دارد یک کشتی باری خود را که حامل کمک‌های این کشور به یمن است محافظت کند.

رسانه‌های ایران روز دوشنبه نوشتند کشتی «نجات» حامل کمک‌های انسانی هلال احمر ايران برای مردم يمن، بندرعباس را به مقصد بندر حديده در يمن ترک کرد. حدیده در دست شیعیان حوثی است که از سوی ایران حمایت می‌شوند.

بنا به این گزارش‌ها کشتی «نجات» شامل دو هزار و ۵۰۰ تن کمک‎های انسان‎دوستانه است و ۶۰ مسافر از جمله «يک فرانسوی، يک آلمانی و پنج آمريکايی به‌عنوان شخصيت‎های بين‌المللی صلح‌طلب و فعالان ضد جنگ» در آن حضور دارند.

مسئولان جمعيت هلال احمر ايران گفته‌اند هماهنگی‌های لازم با فدراسيون جهانی صليب سرخ و هلال احمر کشورهای عمان،‌ جيبوتی و عربستان سعودی انجام شده است.

سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه گفت: «روشی که ایرانیان برای این اقدام باید در پیش گیرند پیروی از برنامه سازمان ملل متحد است. بر این اساس اجازه داده می‌شود کشتی به بندری در جیبوتی اعزام شود تا آن‌چه آن‌ها محموله بشردوستانه می‌نامند از طریق سازمان ملل توزیع شود. هر روش دیگری مناسب نخواهد بود.»

پس از حملات هوایی ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان به يمن، ايران سه بار از طريق هوايی کمک‎هایی به يمن ارسال کرد اما هر بار از آن جلوگیری شد و حتی یک بار جنگنده‌های ائتلاف فرودگاه صنعا را به دلیل حضور یک هواپیمای ایرانی در آن‌جا بمباران کردند.

عربستان و هم‌پیمانانش در ائتلاف منطقه‌ای و همچنین آمریکا معتقدند ایران تحت لوای کمک‌های بشردوستانه به شیعیان حوثی کمک تسلیحاتی می‌کند، موضوعی که ایران آن را رد کرده است.

قرار است از ساعت ۲۰ سه‌شنبه ۱۲ ماه مه / ۲۲ اردیبهشت به وقت گرینویچ، آتش‌بس پنج روزه میان ائتلاف منطقه‌ای و شیعیان حوثی برقرار شود تا کمک‌های انسانی به مردم غیرنظامی ارسال شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    سناتور جان مک کین: رهبران عرب به دولت اوباما اعتمادی ندارند.

  • nader

    اسلحه و موشک تحویل حزب اله  و سپاه پدر عراق شود؟!

  • بهنام

    البته کمک داریم تا کمک . فرستادن اسلحه و مهمات در قالب کمکهای بشر دوستانه واقعآ مضحک و خنده دار است و باعث نابودی بیشتر و کشته شدن مردم بیگناه یمن میشود . همان 9 تا ناوچه هم که تا خرخره پر از اسلحه کردند و الان بلاتکلیف در اطراف یمن دور میزنند، بس نبود که یک کشتی باری با عده ای خارجی به عنوان سپر انسانی اجیر کردند با عنوان پر طمطراق کمکهای انسان دوستانه ؟ این شیوه های مکارانه مدتهاست نخ نما شده و در جامعه بین المللی خریداری ندارد .