ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«در اعتراضات اخیر مهاباد حدود ۱۵۰ نفر دستگیر شده‌اند»

به گفته منابع محلی حدود ١۵٠ نفر در مهاباد طی اعتراضات اخیر بازداشت شده‌اند و تاکنون از روند بازداشت بسیاری از آن‌ها خبری نیست.

منابع محلی می‌گویند طی اعتراضات اخیر در شهر مهاباد، در پیوند با مرگ دختر جوان فریناز خسروی، حدود ١۵٠ نفر بازداشت شده‌اند و تاکنون از روند بازداشت بسیاری از آن‌ها خبری نیست.

یک منبع محلی به هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) گفته است تعدادى از بازداشت‌شدگان زودتر آزاد شده‌اند و شماری از آن‌ها همچنان در زندان به‌سرمی‌برند.

این گزارش می‌افزاید برخی از دستگیرشدگان پس از بازداشت به اداره اطلاعات مهاباد، و کسانى که اتهاماتشان جدى‌تر تشخیص داده شده به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده‌اند.

منابع محلی اسامی برخی از دستگیرشدگان را على اشک تلخ، حسین امینى، یوسف فرزادیان، کریم ابراهام و آکام آپاپ اعلام کرده‌اند.

مسئولان قضائی ایران تاکنون به‌شکل رسمی درباره این دستگیری‌ها و سرنوشت بازداشت‌شدگان اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

هفته گذشته، دختر جوانی به نام فریناز خسروانی در مهاباد در حادثه مشکوکی کشته شد.

روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه، فریناز خسروانی، دختر ٢۶ ساله مهابادی که لیسانس کامپیوتر و از کارمندان هتل تارا در این شهر بود، خود را از طبقە چهارم این هتل به پایین پرت کرد و کشته شد.

انتشار خبر مرگ این دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی موجی از نارضایتی و اعتراض شهروندان مهابادی و کاربران این شبکه‌ها را در پی داشت. گفته می‌شد فردی که موجب مرگ فریناز خسروانی شده از مسئولان امنیتی در مهاباد بوده و قصد تجاوز به او را داشته است اما مسئولان انتظامی و قضائی جمهوری اسلامی این موضوع را رد می‌کنند.

عصر روز پنج‌شنبه ۱۷ اردیبهشت شماری از شهروندان مهابادی دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار رسیدگی مسئولان به حادثه مرگ فریناز خسروانی شدند. این تجمع به صورت مسالمت‌آمیز آغاز شد، اما با حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و نظامی به خشونت کشیده شد. در این تجمع خسارت‌هایی نیز به هتل تارا وارد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.