ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جیسون رضاییان پس از ۱۰ ماه وکیل خود را ملاقات کرد

جیسون رضاییان، خبرنگار ایرانیِ آمریکایی تبار روزنامه واشنگتن پست، پس از حدود ۱۰ ماه سرانجام توانست با وکیل خود ملاقات کند.

جیسون رضاییان، خبرنگار آمریکایی ایرانی‌تبار روزنامه واشنگتن پست، پس از حدود ۱۰ ماه سرانجام توانست با وکیل خود ملاقات کند.

جیسون رضاییان، پس از ۱۰ ماه وکیل خود را ملاقات کرد.

جیسون رضاییان که تیرماه سال ۱۳۹۳ به همراه همسرش، یگانه صالحی، در تهران دستگیر شده بود به دستور قوه قضاییه با وکیل خود ملاقات کرد. همسر او مهر ماه همان سال به قید کفالت آزاد شد.

علی رضاییان، برادر او در گفت‌‌وگو با صدای آمریکا به نقل از وکیل این زندانی گفت که بر اساس پرونده جیسون، وی هیچ جرمی مرتکب نشده است.

خانواده این زندانی، مقامات دولت آمریکا و مجامع بین‌المللی بارها از حکومت ایران درخواست کرده بودند تا اجازه ملاقات وکیل جیسون رضاییان را با او فراهم کند.

به گفته خانواده رضاییان در اسفند سال ۹۳، دادگاه انقلاب اسلامی سرانجام اجازه داد که زندانی وکیل داشته باشد اما به این شرط که وکیل باید کس دیگری به جز وکیل پیشنهاد شده از سوی خانواده رضاییان باشد. خانواده زندانی، مسعود شفیعی را به عنوان وکیل جیسون رضاییان در نظر گرفته بودند. در ‌‌نهایت لیلا احسن، وکیل یگانه صالحی به عنوان وکیل جیسون رضاییان انتخاب شد.

علی رضاییان گفته است ملاقات برادرش با لیلا احسن در دفتر قاضی با حضور یک مترجم و دو بازجوی پرونده او انجام شد. این ملاقات بیش از یک ساعت به طول انجامید.

برادر جیسون رضاییان در ادامه به این اشاره کرد که وکیل برادرش که به پرونده او دسترسی داشته، مطمئن است که جیسون هیچ جرمی مرتکب نشده و هیچ مدرکی مبنی بر ارتکاب جرم توسط او وجود ندارد.

به گفته علی رضاییان، وکیل جیسون برگزاری هرچه سریع‌تر دادگاه را درخواست کرده اما تاکنون تاریخ برگزاری دادگاه مشخص نشده است.

او افزود بیماری‌های جیسون در این ۱۰ ماه مداوا نشده و تحت مراقبت‌های درمانی مناسبی قرار نگرفته است. عفونت‌ها ماه‌هاست که ادامه دارد و فقط به او قرص مسکن و گاه آنتی‌بیوتیک داده‌اند. جیسون رضاییان در دو ماه نخست بازداشت حدود ۲۵ کیلو از وزن خود را از دست داد.

تابستان سال گذشته، مری بریم رضاییان، مادر جیسون رضاییان با انتشار ویدئویی از مقام‌های ایرانی خواسته بود که پسرش را آزاد کنند. او گفته بود که پسرش از بیماری فشار خون رنج می‌برد و دستگیری و بازداشت او می‌تواند سلامتش را به خطر بیندازد.

دلیل بازداشت جیسون رضاییان از سوی غلامحسین محسن اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه «امنیتی» توصیف شده بود. جواد لاریجانی نیز روز چهارشنبه هفتم آبان‌ماه سال ۹۳ در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان در مورد جیسون رضاییان گفته بود: «وی در اقداماتی ایفای نقش کرده که به عقیده نهادهای امنیتی ایران، اقداماتی فراتر از خبرنگاری است».

در فروردین‌ماه سال جاری خبرگزاری فارس نوشته بود که جیسون رضاییان در ارتباط با سازمان امنیتی آمریکا دستگیر شده است. این خبرگزاری رضاییان را به «فروش اطلاعات اقتصادی و صنعتی ایران» متهم کرده بود. این خبر در رسانه‌های آمریکایی بازتاب پیدا کرد و خبرنگاران و همکاران رضاییان را نگران کرد.

در این زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.