ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسابقه پرسپولیس ـ استقلال تنها یک تماشاگر زن داشت

هشتادمین مسابقه دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی ۷۰ هزار تماشاگر داشت که تنها یکی از آن‌ها یک زن مستندساز بود.

هشتادمین مسابقه دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی ۷۰ هزار تماشاگر داشت که تنها یکی از آن‌ها یک زن مستندساز بود.

هشتادمین مسابقه دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی ۷۰ هزار تماشاگر داشت

دیدار همواره جنجالی دو تیم استقلال و پرسپولیس امروز، جمعه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه آزادی تهران با حضور ۷۰ هزار تماشاگر برگزار شد و با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس پایان یافت.

اما انتشار یک خبر در رسانه‌های ایران درباره این مسابقه بار دیگر محرومیت زنان از حضور در ورزشگاه‌ها را برجسته کرد.

خبرگزاری تسنیم گزارش داد که تنها یک زن توانسته به ورزشگاه آزادی وارد شود که او نیز اجازه رسمی داشته است.

تسنیم بدون ذکر نام این زن نوشته او یک مستندساز است که در حال ساخت مستندی برای شبکه سه تلویزیون دولتی ایران است.

«زن مستندساز» به خبرگزاری تسنیم گفت: «از تمامی درها بدون مشکل و با نشان دادن مدارک و نامه‌ام گذشتم اما در نهايت مهدی تاج با حضورم در کنار زمين مخالفت کرد و من را مجبور کردند که در جايگاه خبرنگاران گروه خود را هدايت کنم.»

بدین ترتیب به‌دستور مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران تنها زن حاضر در ورزشگاه آزادی حتی نتوانسته به کار فیلمسازی خود بپردازد.

پس از مذاکرات هسته‌ای لوزان، در محافل حکومتی ایران مسأله حضور زنان در ورزشگاه‌ها بار دیگر مطرح شد اما همچون دفعات پیشین به جایی نرسید.

ابتدا در فروردین‌ماه سال جاری عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان از ارائه آیین‌نامه جامع وزارت ورزش و جوانان برای حضور خانواده‌ها و زنان در سالن‌های ورزشی به شورای امنیت کشور و تأیید آن در این شورا خبر داد اما بلافاصله پس از سخنان عبدالحمید احمدی، بابک دین‌پرست، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور گفت شورای امنیت کشور درباره حضور زنان در سالن‌های ورزشی مصوبه‌ای نداشته است.

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده نیز چند روز بعد گفت فقط «حضور زنان و خانواده‌ها در مسابقات والبیال در سالن‌های ورزشی تأیید شده با این حال این طرح هنوز به امکان اجرا شدن و ابلاغ نرسیده است.»

زنان در ایران ده‌ها سال است که تنها می‌توانند در ورزشگاه‌هایی به عنوان تماشاگر حضور داشته باشند که مسابقات و ورزش‌های مربوط به زنان در آن‌ها برگزار شود.

ضرورت بررسی ضوابط شرعی و بسترسازی فرهنگی در پیوند با حضور زنان در ورزشگاه‌ها سال‌هاست که از سوی مسئولان جمهوری اسلامی مطرح می‌شود، اما در عمل هیچ گشایشی در این عرصه صورت نگرفته است و زنان همچنان برای ورود به ورزشگاه‌ها با مشکلات متعدد روبه‌رو هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهران

    واقعا که شرم اوراست حکومت داعشی نشان ....