ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته‌شدن یکی از رهبران داعش در عملیات کماندوهای آمریکایی در سوریه

ابوسياف که اطلاعات زیادی از او در شبکه‌های جهادی منتشر نشده، به گفته آمریکا از چهره‌های اصلی داعش است که قاچاق نفت از سوريه به خارج از اين کشور را مديريت می‌کرد.

آمريکا می‌گويد نيروهای ويژه اين کشور ابوسياف، از رهبران ارشد گروه دولت اسلامی(داعش) را کشتند.

عکس از آرشیو

ابوسياف که اطلاعات زیادی از او در شبکه‌های جهادی منتشر نشده، به گفته آمریکا از چهره‌های اصلی داعش است که قاچاق نفت از سوريه به خارج از اين کشور را مديريت می‌کرد. آمریکا نام کامل او را منتشر نکرده است.

باراک اوباما، رئيس‌جمهوری آمريکا شخصاً عمليات کشتن سياف را رهبری می‌کرد. اين عمليات در شرق سوريه انجام شد.

مقامات ايالات متحده می‌گويند به جز ابو سياف که در درگيری با نيروهای ويژه کشته شد، همسر ابوسياف نيز در جريان اين عمليات دستگير شده و هم‌اکنون در عراق بازداشت است. همچنين در اثر حمله کماندوهای آمريکا، يک زن اسير ايزدی نيز که در خانه ابوسياف به عنوان خدمتکار حضور داشت، آزاد شد.

اعلام اين خبر از سوی پنتاگون در حالی صورت می‌گيرد که تلويزيون دولتی سوريه پيشتر گزارشی مبنی بر يک عمليات نظامی در منطقه العمر در شرق سوريه پخش کرده بود. بنابر اين گزارش نيروهای دولتی سوريه ۴۰ تن از جمله يک مقام ارشد نفتی سوريه را در محل پالايشگاه العمر کشتند. با اين حال خبرگزاری دولتی سوريه، خبر فوری عمليات ارتش این کشور را تکرار نکرده است.

العمر همان منطقه‌ای است که نيروهای آمريکايی عمليات کشتن سياف را در آنجا انجام دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Faryad

    6تن از سناتورهای برجسته آمریکایی با ارسال نامه‌یی به جان کری وزیر خارجه آمریکا نسبت به تأخیر در انتشار گزارش نقض حقوق‌بشر در ایران توسط وزارت‌خارجه آمریکا اظهار نگرانی عمیقی کردند. سناتور تد کروز و سناتور مارکو روبیو کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب جمهوریخواه بهمراه سناتور مایک انزی، سناتور جانی اساکسون، سناتور مارک کرک و سناتور دیوید پردو در این نامه به جان کری نوشتند ما نگرانی عمیق خود را از به تأخیر انداختن گزارش سالانه حقوق‌بشر که وزارت‌خارجه آمریکا موظف است به‌طور سالانه انتشار دهد و موعد آن 25فوریه 2015 بوده است را اظهار می‌داریم.