ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز گفت‌وگوهای صلح یمن در عربستان بدون حضور حوثی‌ها

مذاکرات صلح يمن با حضور بيش از ۴۰۰ سياستمدار يمنی و رهبران قبايل اين کشور از یکشنبه ۱۷ مه/۲۷اردیبهشت در رياض عربستان سعودی آغاز شد.

مذاکرات صلح يمن با حضور بيش از ۴۰۰ سياستمدار يمنی و رهبران قبايل اين کشور از یکشنبه ۱۷ مه/۲۷اردیبهشت در رياض عربستان سعودی آغاز شد.

شيعيان حوثی که هم اکنون کنترل صنعا پايتخت و بسياری از نقاط کليدی یمن را در دست دارند، در اين گفت و گو ها شرکت نمی‌کنند.

اين نشست با سخنان اسماعيل ولد شيخ احمد، فرستاده ويژه سازمان ملل در يمن آغاز شد. این کنفرانس تلاشی خواهد بود تا با فراخواندن جناح‌ها شرکت کننده، آتش‌بس موقت به صلحی پایدار بدل شود.

عربستان سعودی ميزبان اين مذاکرات سه روزه است که تحت نظارت شورای هماهنگی خليج فارس انجام می‌شود. حوثی‌ها به علت ادامه يافتن حملات هوايی عربستان عليه اين گروه، درخواست حضور در اين مذاکرات را رد کردند.

حملات هوايی عربستان به قصد بازگرداندن عبد ربه منصور هادی، رئيس‌جمهوری فراری يمن و عقب‌راندن حوثی‌ها انجام می‌شود. منصور هادی در نشست يکشنبه در رياض حضور داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرش

    جواب معادله= حوثی های هوچی به بهانه فساد عبدالله صالح ادعای انقلاب کردند و سعی در خلق مزدوری به اسم عبدالملک حوثی با حمایت خامنه ای تریاکی کردند، عربستان با قدرت شمشیر را از رو کشید و خمینی یمن مانند موش به سوراخ خزید و با همان عبدالله صالح همدست شد خلاصه پرده تقیه دریده شد و بساط خامنه ای خونریز زیر آتش قرار گرفت، رجز خوانی های بزدلانه ولی فقیه گوش آسمان را کر کرد و هوچی های پابرهنه به ریاض دعوت نشدند از همه مهم تر ظریف*** میخواست با برگ یمن بازی کند که در دستش سوخت و پوزه ولی فقیه را مالیده بر خاک دید.

  • hamid

    معادله زیر را حل کنید؟ ارتش و قسمتی از مردم یمن حکومت دستنشانده عربستان را نمیخواهند + عربستان برای شکستن مقاومت، یمن را بمباران میکند + عربستان با دستنشانده‌های خود بدون حضور مخالفان، جلسه گفتگو برای صلح میگزاردمیگزارد =؟ اگر معادله را حل کردید پاسخش را بفرستید! شاد باشید. حمید