ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با وجود پایان دوران محکومیت شش ساله

تاج‌زاده از زندان آزاد نشد

مصطفى تاج‌زاده، معاون سابق وزارت کشور در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی، باوجود پایان محکومیت شش ساله حبس خود، به دلیل اجراى حکم یک سال حبس دیگرش از زندان آزاد نشد.

مصطفى تاج‌زاده، معاون سابق وزارت کشور در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی، باوجود پایان محکومیت شش ساله حبس خود، به دلیل اجراى حکم یک سال حبس دیگرش از زندان آزاد نشد.

این در حالی است که به گزارش خبرگزارى مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، از روز دوشنبه ٢٨ فروردین ۹۳، حکم حبس شش ساله این زندانى سیاسى به پایان رسیده است.

فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر این زندانی سیاسی در این‌باره  در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است که همسرش با پایان یافتن شش سال حکم خود در شرایط حصر انفرادی و تنهایی در بند، باید همین شرایط غیرقانونی را یک سال دیگر نیز تحمل کند.

تاج‌زاده در ایام حبس شش سال خود به دلیل نامه‌نگارى‌هاى انتقادى به رهبر ایران از درون زندان، با شکایت سپاه پاسداران، به تبلیغ علیه نظام متهم شد و با عدم حضور در دادگاهى که آن را غیرعلنى و غیرقانونى خواند، توسط شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضى مقیسه به یک سال حبس دیگر محکوم شد.

مصطفی تاج‌زاده، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب و حزب مشارکت ایران اسلامی، پس از انتخابات بحث‌انگیز سال ۸۸ به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، بازداشت و  از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به شش سال حبس محکوم شد. پس از تأیید این حکم در دادگاه تجدیدنظر، این زندانی سیاسی تمام مدت حبس خود را در شرایطی جدا از دیگر زندانیان سیاسی در سلول‌های انفرادی زندان اوین سپری کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Faryad

    نگراني از وضعيت سلامت مجيد عابدين زاده مقدم مجید مقدم از بازماندگان جنایات کهریزک در سال ۸۸ برای بار سوم در ۱۳ آذر ماه سال ۹۳ توسط قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در منزل پدری خود واقع در کرج بازداشت گردید و پس از تحمل حدود ۳ ماه انفرادی از بند دو الف سپاه اوایل اسفند ماه سال گذشته به بند ۸ زندان اوین منتقل گردید. این آسیب دیده جریانات ۸۸ و بازداشتگاه مخوف کهریزک تا پیش از بازداشت آخر، از آسیب های روحی و روانی وارده در بازداشتگاه کهریزک رنج میبرد به گونه ای که طبق اظهارات اطرافیان نزدیک شان تعادل روحی نداشته و با مصرف آرامبخش و تحت نظر پزشک تا حدودی به زندگی عادی بازگشته بود. مجید مقدم هم اکنون با گذشت حدود ۶ ماه از بازداشت در بند هشت زندان اوین به سر ميبرد، كه علاوه بر ازدحام جمعیت بیش از ظرفیت و شرایط بد بهداشتی، اصل تفکیک جرائم نیز در آن رعایت نشده و زندانیان سیاسی با جرائم مالی و کلاهبرداری به صورت مختلط نگهداری می شوند. وی در مدت حبس در بند دو الف سپاه به مراتب مورد ضرب و شتم و آزار و اذیت قرار گرفت تا علیه خود و دوستانش تن به اعتراف دهد. بنا بر اتهامات وارده در دادگاه بدوی تنها چند روز قبل از تولد بیست سالگی مجيد عابدين زاده مقدم، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده وي را به ۶ سال حبس محکوم گردیده است و بیم آن میرود با توجه به وضعیت وخیم روحی و شرایط نابسامان بند-۸ زندان اوين سلامت ایشان در خطر جدی قرار گیرد. لازم به ذکر است مجید مقدم جزو چهار تن از بازماندگان کهریزک میباشد که حاضر شد با تمام فشارها و تهدیدها، تا مراحل پایانی شکایت خود از سعید مرتضوی را پیگری نماید.