ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ممنوعيت ۳۰ شغل برای بهاييان در ايران

به دستور اداره اماکن نیروی انتظامی از سال۸۶ تاکنون، ۳۰ شغل برای بهاییان ممنوع اعلام شده است.

فرماندهی نیروی انتظامی با انتشار دستوری از اداره اماکن نیروی انتظامی سراسر کشور خواسته که برای کنترل، محدودیت و نظارت بر عملکرد بهاییان زمینه‌های شناسایی آن‌ها فراهم گردد و از حضور وسیع آن‌ها در جامعه جلوگیری شود.

به گزارش سحام نیوز، این دستور در چهار بند در سال ۱۳۸۶ صادر شده و همچنان به قوت خود باقی است.

دربند دوم این دستور آمده است که باید از حضور بهاییان در مشاغلی با درآمد بالا جلوگیری شود. همچنین بهاییان تنها باید در رسته‌ها و شغل‌هایی که در حد متعارف درآمد دارند، فعالیت داشته باشند.

یکی دیگر از محدودیت‌ها ممنوعیت کار در مؤسسات فرهنگی، تبلیغاتی و اقتصادی است. در این دستور برای توضیح ممنوعیت‌های سه‌گانه چنین نوشته شده است: «بهاییان نباید در جراید، نشریات، جواهر و طلاسازی، ساعت‌سازی، چاپخانه‌داران، گراورسازان، مؤسسات توریستی و اتومبیل کرایه، ناشران و کتاب‌فروشی، مسافرخانه‌داران، هتل‌داران، آموزشگاه‌های خیاطی، عکاسی، فیلم‌برداری، گیم نت، رایانه و کافی‌نت مشغول به کار و فعالیت باشند.»

بند چهارم با اشاره به «نجس و ناپاک» دانستن بهاییان از اداره اماکن نیروی انتظامی خواسته شده که «از حضور آن‌ها در تالارهای پذیرایی، رستوران و سلف‌‌سرویس‌ها، اغذیه‌فروشان و مواد غذایی، چلوکباب و چلوخورشت، قهوه‌خانه، فروشندگان مواد پروتئینی و سوپرمارکت، بستنی و آب ‌میوه و نوشابه، قنادی و شیرینی‌فروشی و کافی‌شاپ جلوگیری شود.»

جمهوری اسلامی ایران از آغاز شکل‌گیری خود جامعه بهایی ایران را در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی سرکوب کرده است. حکومت ایران همواره درصدد بوده که با اعمال فشار و آزارهای متناوب به شهروندان بهایی، آن‌ها را مجبور به ترک وطن یا ترک عقیده کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • قوچعلی

    کاش به جای اینها شغل هائی را که میتوانستند بگیرند مینوشتند فکر کنم با این موج حذف شغلها بهائیان فقط میتوانند برای رهبری مجلس خبرگان و شغلهائی از این دست تقاضا بدهند

  • هوشنگ

    حکومتی که عقیدتی باشه ماهیت ان همینه و جالبه که نگاهی که این اخوندا به بهایی ها دارند مانند نگاه سنی ها به شیعیان هست و با این وجود شعار اخوندا اتحاد جهان اسلامه انهم با جهان اسلامی که 90%ان سنی هست به امید روی کار امدن حکومتی ملی در ایران

  • پارمیس

    رژیم ایران بار دیگر روان بیمار گونه و دژخیم خود را بر همگان نشان داد و پارلمان فرمایشی و گزینش شده با واکش های خود به این بیدادگری ها بار نمایشی بودن پارلمان را بر اهالی اهل اندیشه و راستگو روشن کرد.

  • فهيم

    حقيقتا كه به آخر رسيده اند و اين تابو شكني است ، حال وقت اين است كه مردم با ايمان و شريف ايران اين تابو را بشكنند. اين موضوع من را ياد مادر دوستم در ايران كه يه انجمني تبليغات إسلامي ( حجتي ها) را از منزل خودشان با كفشش دنبال كرد كه او را بزند زيرا اين مرد انجمني إسلامي به مادر دوستم گفته بود پسرش نبايد با اين پسر بهايي دوست باشد و انها نجس هستند و اين مادر بزرگوار عصباني شده و كفشش را در آورد و ان مرد را دنبال كرد كه ان مرد فرار را بر قرار ترجيح داد ، وقتي اين مادر بزرگوار اين مطلب را برايم توضيح داد گفت هميشه با پسرم دوست باش و از او جدا نشو زيرا اين گرگها او را از بين ميبرند وقتي او با تو است خيالم راحت است و ميدانم در جايي أمن و مطمئن است و بعد شانه هاي من را بوسيد و كلي من را دعا كرد ، حال وقت آن است كه مردم شريف ايران اين چنين عمل خدا پسندانه را از خود نشان دهند وگر نه بدتر از اينها سر خودشان خواهد امد . از ما گفتن . بهاييان موحد هستند و به جميع پيامبران چه نبي و چه رسولان معترف و معتقدند و احترام دارند زيرا اساس جميع اديان الهي يكي است و به مراتب در وقتهاي مختلف و براي احتياجات وقت امده اند براي تربيت انسانها و ترقي روحاني و مادي عالم انساني . بهاييان نماز و روزه دارند و عفت و عصمت را از هزار سال عبادت بالاتر ميدانند و محبت را تنها راه حل مشاكل عالم ميدانند صلح جو هستند و نزاع و جدال بر آنان حرام است حمل اسلحه ممنوع است خير خواه بشريت و عالم انساني هستند و إصلاح عالم را با اعمال طيبه و طاهره و اخلاق راضيه و مرضيه معتقدند ،

  • روزبه

    با توجه به این لیست. بهایی ها فقط میتونن یا پاسدار یا بسیجی یا نماینده مجلس بشن.

  • شاهین امینی

    این  سند هم  توطئه عربستان است خخخخخخخ 

  • بهنام

    با این کارها بیشتر آبروی نداشته خود را میبرند و این در حالیست که آن ملیجک دربار به نام جواد چاخان در کمال وقاحت و به دروغ میگوید ما در ایران کسی را به خاطر عقیده اش زندانی نمیکنیم .

  • omid

    به واقع نفرت انگیز هست

  • بها

    پس بهایی ها *** ننه آقا رو بخارونن خرج زندگی رو در بیارن؟