ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک معلم در سيستان و بلوچستان ترور شد

يک معلم به نام عبدالله شهراز (کرمزهی) به ضرب گلوله افراد ناشناس در شهرستان خاش استان سيستان و بلوچستان کشته شد.

يک معلم به نام عبدالله شهراز (کرمزهی) به ضرب گلوله افراد ناشناس در شهرستان خاش استان سيستان و بلوچستان کشته شد.

محمداکبر چاکرزهی، فرماندار خاش امروز چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت که اين معلم در نزديکی روستای تخت از توابع بخش نوک‌آباد خاش واقع در سه کيلومتری جاده اصلی و در کيلومتر ۵۰ جاده زاهدان به ضرب گلوله اشرار مسلح کشته شده است.

او افزود: «اين فرد که به همراه سه تن از فرزندانش در اين محور با خودروی شخصی در حال تردد بود که مقابل چشم فرزندانش با ضرب گلوله سرنشينان يک سواری پژو مورد هدف قرار گرفت.»

عبدالله شهراز صبح سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت کشته شده است.

به گفته فرماندار خاش، علت اصلی کشته‌شدن اين معلم و عوامل ترور وی مشخص نشده و تحقيقات ادامه دارد.

سال گذشته نيز چندين معلم در استان سيستان و بلوچستان کشته شده بودند.

مقامات دولتی می‌گويند نزديک به ۲۰ تن را که در سال‌های گذشته در ترور معلمان در جنوب شرق ايران دست داشته‌اند، بازداشت کرده‌اند.

افزون بر ترور معلمان، چندين عمليات در سيستان و بلوچستان رخ داده که منجر به کشته‌شدن مأموران نيروی انتظامی و سپاه پاسداران ايران شده است. گروه جيش‌العدل که می‌گويد برای حقوق اقليت بلوچ مبارزه می‌کند، به‌طور عمده مسئوليت اين حمله‌ها را بر عهده گرفته است.

در سال‌های اخير مناطق جنوب شرقی ايران و به‌ويژه استان سيستان و بلوچستان که با پاکستان هم‌مرز است، شاهد رويدادهای خشونت‌باری بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهین امینی

    شاید این معلمان کسانی هستند که به کودکان حق و حقوقشان را در این کشور گوش زد می کنند و در این صورت باید حذف شوند مثل چندین مورد سقوط اتوبوس معلمان و نویسندگان به دره ...