ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتانیاهو طرح جداسازی اتوبوس‌های فلسطینی‌ها را متوقف کرد

وزارت دفاع اسرائیل تصویب کرد که فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری رود اردن از این پس اجازه نخواهند داشت با اتوبوس‌هایی رفت و آمد کنند که اسرائیلی‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند.

وزارت دفاع اسرائیل تصویب کرده بود که فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری رود اردن از این پس با اتوبوس‌ها جداگانه رفت و آمد کنند اما نخست‌وزیر اسرائیل در برابر انتقادها به این طرح، آن را متوقف کرد.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که او همراه با موشه یعلون، وزیر دفاع تصمیم به توقف این طرح گرفته‌اند.

وزارت دفاع اسرائیل تصویب کرده بود که فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری رود اردن از این پس اجازه نخواهند داشت با اتوبوس‌هایی رفت و آمد کنند که اسرائیلی‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند.

رسانه‌های اسرائیل گفته بودند این قانون آزمایشی به مدت سه ماه اعمال خواهد شد.

همچنین بر اساس این قانون کارگران فلسطینی‌ که اجازه سفر دارند می‌بایست به‌هنگام بازگشت از اسرائیل از همان پست بازرسی که وارد شده بودند خارج شوند. تاکنون آن‌ها می‌توانستند آزادانه از پست‌های مختلف بازرسی استفاده کنند.

زمان طولانی‌تر سفر برای فلسطینی‌ها

به‌نوشته روزنامه اسرائیلی هاآرتص، در صورت ممنوعیت فلسطینی‌ها از استفاده از خطوط منظم اتوبوسرانی اسرائیل که به کرانه باختری رود اردن می‌روند عبور و مرور برای کارگران فلسطینی حدود دو ساعت طولانی‌تر می‌شود.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر پیش از تصمیم جدید نتانیاهو قصد داشتند علیه قانون جدید به دادگاه عالی اورشلیم شکایت برند.

نگرانی‌های امنیتی؛ دلیل طرح قانون جدید

وزارت دفاع اسرائیل با تصمیم جدید خود درخواست شورای شهرک‌های اسرائیل مبنی بر جدا کردن اتوبوس‌های یهودیان و عرب‌ها را به اجرا می‌گذاشت. شورای شهرک‌ها دلیل چنین اقدامی را نگرانی‌های امنیتی و ترس از حملات عنوان کرده‌ بودند.

اسرائیل پس از جنگ شش روزه ۱۹۶۷ کرانه باختری رود اردن را اشغال کرد و مدت کوتاهی پس از آن، این قسمت را ضمیمه خاک خود کرد که توسط جامعه جهانی به‌رسمیت شناخته نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.