ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات هاوانا و واشنگتن برای بازگشایی سفارت‌های دو کشور

مذاکرات ایالات متحده و کوبا با چشم‌انداز بازگشایی سفارت‌های دو کشور که بیش از نیم‌قرن پیش بسته شده‌اند، از سر گرفته شد.

مذاکرات ایالات متحده و کوبا با چشم‌انداز بازگشایی سفارت‌های دو کشور که بیش از نیم‌قرن پیش بسته شده‌اند، از سر گرفته شد.

روابط دیپلماتیک آمریکا و کوبا از سال ۱۹۶۱ توسط آمریکا قطع شد.

به‌گزارش رویترز، یک موافقت‌نامه در این زمینه می‌تواند گام بسیار مهمی در عادی‌سازی روابط بین دو دشمن دوران جنگ سرد باشد.

روابط دیپلماتیک دو کشور از سال ۱۹۶۱ توسط آمریکا قطع شد. در این مدت دفترهای حافظ منافع جایگزین سفارت‌های دو کشور بوده‌اند.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از مذاکرات روز پنج‌شنبه ۲۱ ماه مه / ۳۱ ارديبهشت اعلام کرد که این گفت‌وگوها روز جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

در این مذاکرات روبرتا جاکوبسون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا ریاست هیأت آمریکایی، و ژوزفینا ویدال، مدیر امور آمریکا در وزارت امور خارجه کوبا ریاست هیأت کوبایی را بر عهده دارند.

آمریکا در این گفت‌وگوها می‌خواهد تضمین رفت‌وآمد آزاد دیپلمات‌های خود در هاوانا را به‌دست آورد و کوبا از این‌که سفارت آمریکا به آموزش مخالفان روی آورد نگران است. مقامات کوبایی همین انتقاد را از دفتر حافظ منافع آمریکا نیز مطرح کرده‌اند.

دفتر حافظ منافع آمریکا در هاوانا کلاس‌های رایگان آموزش روزنامه‌نگاری به زبان انگلیسی و کلاس‌های فن‌آوری اطلاعات می‌گذارد و همچنين اينترنت رايگان در اختیار شهروندان کوبایی قرار می‌دهد.

دیپلمات‌های آمریکایی در دفتر حافظ منافع این کشور اجازه ندارند بدون مجوز دولت کوبا هاوانا را ترک کنند. از سوی دیگر دیپلمات‌های کوبایی در آمریکا نیز اجازه ندارند به خارج از واشنگتن و نیویورک بروند.

مذاکراتی که اکنون در واشنگتن در جریان است نخستین دور گفت‌وگوهای دو کشور پس از آن است که در ۱۴ آوریل / ۲۵ فروردين، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد نام کوبا را از فهرست کشورهای حامی تروریسم آمریکا خارج می‌کند. حذف نام کوبا از فهرست کشورهای حامی تروریسم آمریکا پیش‌شرط کوبا برای بازگشایی سفارت‌های دو کشور بود.

رائول کاسترو، رئيس‌جمهور کوبا چندی پیش در هنگام بدرقه فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهور فرانسه در فرودگاه هاوانا گفته بود که هاوانا و واشنگتن تا اواخر ماه مه سفیران خود را منصوب خواهند کرد، اما جف راتکه، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا گفت هنوز هيچ جدول زمانی خاصی برای انتصاب نمايندگان ديپلماتيک در هر دو کشور تعيين نشده است.

آمریکا و کوبا از ۱۷ دسامبر ۲۰۱۴ / ۲۶ آذر ۱۳۹۳ اعلام کردند که قصد دارند روابط دو کشور را بهبود بخشند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.