ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تایلند: تظاهرات اعتراضی محدود در سالگرد کودتای نظامی

با کودتای نظامی در تایلند تظاهرات ممنوع اعلام شده اما در نخستین سالگرد کودتا مخالفان نادری جرأت کرده و در روز جمعه ۲۲ ماه مه / یکم خرداد دست به حرکت اعتراضی زدند.

با کودتای نظامی در تایلند تظاهرات ممنوع اعلام شده اما در نخستین سالگرد کودتا مخالفان نادری جرأت کرده و در روز جمعه ۲۲ ماه مه / یکم خرداد دست به حرکت اعتراضی زدند.

دو تن از معترضان با پیراهن سفید در گفت‌وگو با مأموران پلیس تایلند ـ روز جمعه ۲۲ ماه مه / یکم خرداد

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، در بانکوک گروه کوچک «مقاومت شهروندی» در شبکه‌های اجتماعی فراخوانی برای حرکت به سوی یک دادگاه را منتشر کردند. بر اساس این فراخوان در این دادگاه به‌شکل نمادین شکایتی علیه ژنرال پرایوت چان‌ اوچا، رهبر کودتای تایلند به اتهام «خیانت» به‌دلیل سرنگون کردن دولت دمکراتیک تقدیم می‌شد.

به‌گفته این گروه، تعداد انگشت‌شماری از معترضان در راه دستگیر شدند اما شکایت تقدیم دادگاه شد.

در «خُن کائن» شهری در شرق تایلند، جایی که دانشجویان چند ماه پیش موفق به قطع سخنرانی رهبر کودتا شده بودند، چندین دانشجو به اتهام برپا کردن پلاکاردهایی در افشای کودتا، بازداشت شدند. پلیس از بازداشت هفت نفر سخن می‌گوید در حالی‌که مخالفان می‌گویند ۱۳ نفر دستگیر شده‌اند.

همزمان، ژنرال پرایوت چان‌ اوچا در مقر دولت با یک تیم فونبال زنان ملاقات می‌کرد. او در این دیدار در مورد کودتا گفت: «از خود می‌پرسم که اگر این کار (کودتا) را انجام نمی‌دادم کشورمان سقوط نمی‌کرد؟»

«پیراهن قرمزها»، جنبش اصلی طرفدار خانواده شیناواترا، برادر و خواهری که پیش از این نخست‌وزیر تایلند بودند، اعلام کردند که روز جمعه به خیابان‌ها نخواهند آمد. تاکسین شیناواترا، برادر یینگلاک شیناواترا نخست‌وزیر قبلی، که حکومت خودش در سال ۲۰۰۶ توسط یک کودتا سرنگون شد، در گفت‌وگویی با شبکه سی‌ان‌ان گفت صبر می‌کند تا به‌موقع وارد عمل شود.

پس از کودتا، دولت یینگلاک شیناواترا هیج مقاومتی نکرد و اکنون که یک سال از این کودتا می‌گذرد و اقتصاد تایلند همچنان دچار مشکل است هیچ جنبش محسوسی از مخالفان دیده نمی‌شود.

یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر پیشین تایلند که پنج سال از فعالیت سیاسی ممنوع شده در حال از سر گذراندن دادگاه خود است. این دادگاه چند روز پیش از سالگرد کودتا آغاز شد و او امکان دارد به ۱۰ سال زندان به‌دلیل فساد مالی محکوم شود.

ارتش تایلند ۲۲ ماه مه سال گذشته، پس از چند ماه اعتراض‌های خیابانی علیه دولت یینگلاک شیناواترا قدرت را در دست گرفت. در آن روز ارتش، مخالفان و دولت را به یک محل نظامی در بانکوک دعوت کرده بود تا گفت‌وگو کنند. پس از گذشت چند ساعت از آغاز مذاکرات رهبران سیاسی مخالفان و دولت با محافظان و به‌وسیله خودروهای نظامی به مکان نامعلومی منتقل شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.