ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو پناهجوی افغان در جنوب شرق ايران قربانی قاچاق انسان شدند

قاچاق هشت پناهجوی افغان در جنوب شرق ايران به مرگ دو تن از آنان و زخمی شدن شش تن ديگر منجر شد.

قاچاق هشت پناهجوی افغان در جنوب شرق ايران به مرگ دو تن از آنان و زخمی شدن شش تن ديگر منجر شد.

سالانه تعداد زيادی از تصادف‌های مرگبار در جاده‌های کشور مربوط به خودروی حامل پناهجويان افغان است

محمودرضا ناصح، رئيس مرکز اورژانس ۱۱۵ ايرانشهر در استان سيستان و بلوچستان به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) گفت که شامگاه جمعه اول خرداد بر اثر واژگون شدن يک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ حامل «اتباع غيرمجاز افغان» سه نفر کشته و شش نفر زخمی شدند.

افزون بر دو افغان، راننده ايرانی اين خودرو نيز جان خود را از دست داده است.

مجروحان اين سانحه رانندگی به بيمارستان ايرانشهر منتقل شده‌اند.

آمارهای غيررسمی نشان می‌دهد که سالانه تعداد زيادی از تصادف‌های مرگبار در جاده‌های کشور مربوط به خودروی حامل پناهجويان افغان است که بيشتر در استان‌های سيستان ‌و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کرمان و اصفهان رخ می‌دهد.

تنها در روزهای پايانی فروردين امسال ۶۱ پناهجوی افغان در مدت سه روز بر اثر تصادف در جاده‌های ايران کشته شدند.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر بارها نقض حقوق پناهندگان و مهاجران افغان توسط جمهوری اسلامی ايران را گزارش داده‌اند. با وجود اين، علاوه بر پاکستان، ايران هنوز هم يکی از پناهگاه‌های اصلی پناهندگان افغان برای فرار از جنگ و شرايط بد اقتصادی به‌شمار می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هوشنگ

    اقای مومن مطمئنا جان انسانها به یک اندازه عزیز و گرامی هست .نوشته اید (باید سعی کرد بر این تعصبات وطنی و قومی غلبه کرد)گویا زیاد کتابهای مرتضی مطهری را خوانده اید مطهری کسی بود که در کتاب داستان و راستان خود و کتابهای دیگرش از تصرف ایران بدست اعراب در 1400سال پیش به گونه ای اظهار خوشحالی می کرد و افکارش دقیقا مثل افکار شما بود حال اگر می خواهید در مسیر افکار مرتضی مطهری قدم بردارید که تئوریسین این حکومت بوده و بعد از گذشت 36 سال نتیجه افکار ش مشخص شده و ضمنا خیلی فلسطینی دوست بود به خودتان مربوطه ولی اگر مخالف این حکومت هستید توصیه می کنم حداقل افکار میهن پرستی را داشته باشید چون لازمه سرنگونی این حکومت ضد ملیه البته شما و امثال شما زیاد مقصر نیستید چون تا چشم باز کرده اید تحت تاثیر تبلیغات ضد ملی اخوندا بوده اید که اعتقادی به مرز و ملیت ندارند به طوریکه حضور 4 میلیون افغانی در ایران *** نتیجه سر کار امدن حکومت اخوندیست ضمنا افاغنه مثل شما فکر نمی کنند به طوریکه هر وقت علیه ایران تظاهرات می کنند پارچه نوشته ای با مضمون محمود شاه (اشاره به محمود افغان)دارند و انقدر عرق ملی دارند که وقتی یک افغانی در ایران کارفرما میشود فقط از کارگر افغانی استفاده می کند و ضمنا در جواب دوست دیگر که معترض بوده باید بگم این سایت خبر و مقاله های زیادی در دفاع از افاغنه داشته

  • روزبه

    دوست گرامی خبر یک چیز زنده است هر زمان که اتفاق بیفده راجبش مینویسند.ایرانی وافغانی نداره . اونچیزی که شما میخواهید گزارش وضعیت پناهنده های ایرانی نه خبر. یک سایت خبری که نمیتونه از خودش خبر تولید کنه البته مگر اینکه اهداف خاصی داشته باشه و یا به جایی وابسته باشه.

  • مومن

    آقا هوشنگ، افغانی و ترک و بلوچ و عرب و عجم و روس و پروس ندارد. جان همه انسانها به یک اندازه عزیز و گرامی است و به یک اندازه قابل درج و لایق توجه میباشد. باید سعی کرد بر این تعصبات وطنی و قومی و نژادی و مذهبی که همیشه باعث اختلاف و درگیری و جنگ و خونریزی بوده است غلبه کرد تا مگر بشریت به صلح و سلام و آشتی و آسایش و راحتی دست یابد.

  • هوشنگ

    لطفا به جای درج این نوع اخبار که متاسفانه همیشه جزو اخبارتون هست از کشته شدن ایرانیان در راه مهاجرت به استرالیا و همچنین زنان ایرانی زندانی در مالزی که بعضا اغفال شده باندهای قاچاق هستند و منتظر اعدام گزارش تهیه کنید